Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/12501
Title: Проблемы разработки квалификационных рамок и оценки квалификации в области землеустройства
Other Titles: Qualifications framework development and qualifications rating in the land management sphere
Authors: Myrasheva, A. A.
Chepurin, E. M.
Kamynina, N. R.
Мурашева, А. А.
Чепурин, Е. М.
Камынина, Н. Р.
Issue Date: 2014-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Мурашева, А. А. Проблемы разработки квалификационных рамок и оценки квалификации в области землеустройства / А. А. Мурашева, Е. М. Чепурин, Н. Р. Камынина // Образование и наука. — 2014. — № 6. — С. 45-56.
Abstract: The aim of the research is to observe the existing approaches to qualifications framework development in the sphere of land management, cadastres and real estate management, as well as the qualifications framework adaptation to European system. The relevance of the issue is related to the specific professional and institutional problems facing Russian educational establishments engaged in personnel training in the given sphere. The authors demonstrate the qualifications framework development in the land management sector regarding it as a key mechanism of educational mobility and the router for knowledge acquisition and updates. The qualifications framework is referred to as a systematic and structured description of recognized qualifications. The accepted worldwide methodology of organizing the educational process and quality control system is given. The emphasis is on the need to comply the qualifications framework with the Russian State Educational Standards
Цель статьи – рассмотреть возможные подходы к разработке квалификационных рамок в области землеустройства, кадастров и управления недвижимостью и их адаптации к европейским рамкам квалификаций. Актуальность обсуждаемой проблемы связана с тем, что российские учебные учреждения, занимающиеся подготовкой кадров для указанной сферы, в процессе интеграции в европейское образовательное пространство сталкиваются с существенными трудностями как специфического профессионального, так и институционального характера. Показан процесс формирования отраслевой рамки квалификаций (ОКР), которая представляет собой системное, структурированное по уровням описание признаваемых квалификаций и является, по мнению авторов, ключевым механизмом образовательной мобильности, своеобразным маршрутизатором процесса получения и обновления знаний. Представлена принятая в мировом сообществе методология организации учебно-методического процесса и системы контроля качества. Подчеркивается, что разрабатываемые квалификационные рамки должны быть соотнесены с содержанием государственного образовательного стандарта РФ
Keywords: TEMPUS PROJECT
EUROPEAN QUALIFICATIONS FRAMEWORK
QUALIFICATIONS REQUIREMENTS
QUALIFICATIONS FRAMEWORKS
NATIONAL QUALIFICATIONS FRAMEWORK
LAND MANAGEMENT
CADASTRE
REAL ESTATE MANAGEMENT
EVALUATION CRITERIA
ПРОЕКТ ТЕМПУС
ЕВРОПЕЙСКИЕ РАМКИ КВАЛИФИКАЦИИ
КВАЛИФИКАЦИОННЫЕ ТРЕБОВАНИЯ
КВАЛИФИКАЦИОННЫЕ РАМКИ
НАЦИОНАЛЬНЫЕ РАМКИ КВАЛИФИКАЦИИ
ДЕСКРИПТОРЫ
ЗЕМЛЕУСТРОЙСТВО
КАДАСТР
УПРАВЛЕНИЕ НЕДВИЖИМОСТЬЮ
КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ
ISSN: 2310-5828
1994-5639
Origin: Образование и наука. 2014. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2014_6_115_005.pdf196,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.