Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/12681
Title: Сопоставление идей православия с основами гуманизма как образовательная инновация в контексте их внедрения в систему воспитания студентов для формирования духовно-нравственных качеств личности
Authors: Камалов, Д. А.
Issue Date: 2012
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Камалов, Д. А. Сопоставление идей православия с основами гуманизма как образовательная инновация в контексте их внедрения в систему воспитания студентов для формирования духовно-нравственных качеств личности / Д. А. Камалов // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : тезисы докладов 18-й Всероссийской научно-практической конференции, 27-29 ноября 2012 г., г. Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург, 2012. - С. 23-24.
Abstract: A promising area of the modern Russian pedagogy is associated with the restoration of spiritual traditions in education and educational environment. Spiritual and moral education of the whole personality ensures the formation of student’s personality and involves the formation of its constructive relations in society. Pointing to the main spheres of the student’s life, in which the process of spiritual and moral formation of his personality is fulfilled, – the family, the church, the university, we need to identify their interaction, as they are intertwined state, national, ethnic and religious traditions
Keywords: ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ
РЕМЕСЛЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
Conference name: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании
Conference date: 27-29.11.2012
Origin: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : тезисы докладов 18-й Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2012
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ippo_2012_009.pdf117,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.