Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/17954
Title: Особенности экспертизы в исследовании кадрового потенциала среднего профессионального образования
Other Titles: Expertise in the study of secondary vocational education human resources potential
Authors: Венков, С. С.
Днепров, С. А.
Сумина, Т. Г.
Venkov, S. S.
Dneprov, S. A.
Sumina, T. G.
Issue Date: 2017
Publisher: РГППУ
Citation: Венков, С. С. Особенности экспертизы исследования кадрового потенциала среднего профессионального образования / С. С. Венков, С. А. Днепров, Т. Г. Сумина // Научно-методическая, организационная и информационная поддержка реализации концепции кадрового обеспечения системы среднего профессионального образования : сборник научных трудов / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : РГППУ, 2017. - С. 20-38.
Abstract: The paper proves the need for expert assessment as the main method of the study of secondary vocational school teacher’s readiness to pedagogical work. The peculiarities of the method of expert assessment used to analyze secondary vocational education human resources potential are discussed. The experts in this research were executives of educational institutions, their deputies and experts in methods of teaching
В статье обосновывается объективность экспертной оценки как основного метода исследования готовности преподавателя СПО к профессионально-педагогической деятельности. Описываются особенности использования метода экспертных оценок в исследовании кадрового потенциала СПО. В качестве экспертов были приглашены руководители профессиональных образовательных организаций, их заместители и преподаватели-методисты
Keywords: THE CONCEPT OF SECONDARY VOCATIONAL SCHOOL HUMAN RESOURCES POTENTIAL
METHODS OF EXPERT ASSESSMENT
FACTOR ANALYSIS
HUMANISTIC PEDAGOGY
OBJECTIVITY OF RESEARCH RESULTS
КОНЦЕПЦИЯ КАДРОВОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ ПОТЕНЦИАЛА СПО
МЕТОД ЭКСПЕРТНОЙ ОЦЕНКИ
ФАКТОРНЫЙ АНАЛИЗ
ГУМАНИСТИЧЕСКАЯ ПЕДАГОГИКА
ОБЪЕКТИВНОСТЬ РЕЗУЛЬТАТОВ ИССЛЕДОВАНИЯ
Conference name: Научно-методическая, организационная и информационная поддержка реализации концепции кадрового обеспечения системы среднего профессионального образования
ISBN: 978-5-7186-0844-1
Origin: Научно-методическая, организационная и информационная поддержка реализации концепции кадрового обеспечения системы среднего профессионального образования : сборник научных трудов. — Екатеринбург, 2017
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-7186-0844-1_2017_03.pdf339,58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.