Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/23746
Title: Инженерия и дидактика: интегративный подход
Other Titles: Engineering and didactics: blended approach
Authors: Чошанов, М. А.
Tchoshanov, M. A.
Issue Date: 2018
Publisher: РГППУ
Citation: Чошанов, М. А. Инженерия и дидактика: интегративный подход / М. А. Чошанов // Акмеология профессионального образования : материалы 14-й Всероссийской научно-практической конференции, 14–15 марта 2018 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2018. - С. 178-181.
Abstract: In this proposal, relationship between engineering and didactics is closely examined in order to conceptualize the construct of didactical engineering as an application of engineering methodology to studying of teaching and learning. Key terms (e.g., engineering, didactics, engineering design, and engineering didactics) are analyzed to validate the new construct. Subject domain of the didactical engineering is determined as design and construction of outcome-oriented teaching products via application of a scientific method and design thinking to the analysis of didactical systems, processes and situations for creating effective learning environments. The place of didactical engineering in the chain of related concepts as well as an impact of the new construct on redefining didactics is also discussed
В данном исследовании детально изучается взаимосвязь инженерии и дидактики с целью осмысления конструкции дидактической инженерии как применения инженерной методологии к изучению преподавания и обучения. Ключевые термины (например, инженерия, дидактика, инженерное проектирование и инженерная дидактика) анализируются для проверки новой конструкции. Предметная область дидактической инженерии определяется как проектирование и построение ориентированных на результат обучающих продуктов путем применения научного метода и проектного мышления к анализу дидактических систем, процессов и ситуаций для создания эффективной учебной среды. Также обсуждается место дидактической инженерии в цепочке смежных понятий, а также влияние новой строительной переопределяющей дидактики
Keywords: ENGINEERING DIDACTICS
DIDACTICAL ENGINEERING
DESIGN THINKING
OUTCOMEORIENTED DIDACTICS
ИНЖЕНЕРНАЯ ДИДАКТИКА
ДИДАКТИЧЕСКАЯ ИНЖЕНЕРИЯ
ПРОЕКТНОЕ МЫШЛЕНИЕ
ОРИЕНТИРОВАННАЯ НА РЕЗУЛЬТАТ ДИДАКТИКА
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 14-15.03.2018
ISBN: 978-5-8295-0561-5
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 14-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2018
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
apo_2018_14_046.pdf338,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.