Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/26292
Title: Физическое моделирование как междисциплинарный пример преподавания информатики и физики
Other Titles: PHYSICAL MODELING AS INTERDISPLINARY PHYSICS AND COMPUTER SCIENCE TEACHING
Authors: Кротов, А. Д.
Сидоренко, А. Ф.
Парпиходжаев, И. Р.
Бородин, И. Д.
Krotov, A. D.
Sidorenko, A. F.
Parpihodzhaev, I. R.
Borodin, I. D.
Issue Date: 2018
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Физическое моделирование как междисциплинарный пример преподавания информатики и физики / А. Д. Кротов [и др.] // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2018. — № 1. — С. 73-78.
Abstract: Рассматриваются суть и важность задач физического моделирования в комплексном школьном образовании в старших классах. Физическое моделирование предстает как пример из физики для уроков информатики, а также как способ использования информатики в качестве инструмента в ходе физического исследования на школьном «Турнире юных физиков»
The physical modelling is a large area of problems, where computer science (primarily programming) and physics go hand-in-hand, its teaching in secondary school allows for simultaneous drilling of skills, as well as understanding of CS purpose for other subjects. The physical modelling is considered as a useful Physics example for CS classes and, meanwhile as a necessary tool for a researcher in Physics for the IYPT contest
Keywords: ФИЗИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЙ
ИНФОРМАТИКА
ФИЗИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ
PHYSICAL MODELLING
SIMULATION
INTERDISCIPLINARY
PROGRAMMING
COMPUTER SCIENCE
PHYSICAL RESEARCH
ISSN: 2587-6910
Russian Science Citation Index Identifier: 35359274
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2018. — № 1
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2018_1_17.pdf701,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.