Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32739
Title: Качество образования: сущность и критерии мониторинговой оценки
Other Titles: Educational quality: principle and criteria of monitoring evaluation
Authors: Строкова, Т. А.
Strokova, T. A
Issue Date: 2009-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Строкова, Т. А. Качество образования: сущность и критерии мониторинговой оценки / Т. А. Строкова // Образование и наука. — 2009. — № 4. — С. 36-47.
Abstract: Different approaches to educational quality understanding and to determination of estimation criteria are analyzed. There are criteria and estimation academically complex in the article. It is under consideration as cohesion of its characteristics reflected in educational results, process and conditions
В статье анализируются различные подходы к пониманию сущности качества образования и определению критериев его оценки. Приводится критериально-оценочный комплекс качества образования, рассматриваемого как единство его сущностных свойств, отраженных в результатах, процессе и условиях образования
Keywords: EDUCATIONAL QUALITY
RESULT
PROCESS
CONDITIONS
EDUCATIONAL QUALITY MONITORING
КАЧЕСТВО ОБРАЗОВАНИЯ
РЕЗУЛЬТАТ
ПРОЦЕСС
УСЛОВИЯ
КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ
МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_04_004.pdf371,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.