Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33071
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Пантелеева, О. Н. | ru |
dc.contributor.author | Panteleeva, O. N. | en |
dc.date.accessioned | 2021-01-16T18:55:02Z | - |
dc.date.available | 2021-01-16T18:55:02Z | - |
dc.date.issued | 2008-07 | - |
dc.identifier.citation | Пантелеева, О. Н. Технология обучения как основа формирования профессионального интереса у будущих специалистов среднего медицинского звена / О. Н. Пантелеева // Образование и наука. — 2008. — № 4. — С. 59-68. | ru |
dc.identifier.issn | 1994-8581 | - |
dc.identifier.uri | https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33071 | - |
dc.description.abstract | This article dealing with problems of creation professional interest in the medical institutions, and with the sensible use of technological approach. We are going to look at this problem through the posses of studying such special subject as «Bases of Latin language and medical terminology». We try to find out the levels of creation professional interest, methods and conditions promoting successful formation of professional interest by means of «Latin language» as special subject. In this article we try to look through the problem of using different technology of teaching, analyze step by step the characteristic sings of this technology, give the definitions to this phenomenon, and describe the functions and indicators of this process. | en |
dc.description.abstract | В статье рассказывается о целесообразности использования технологии обучения как основы формирования профессионального интереса у будущих медицинских работников (на материале изучения ими дисциплины «Основы латинского языка и медицинской терминологии»). Рассматривается проблема применения различных технологий обучения; осуществляется анализ содержательных характеристик технологии обучения; приводятся некоторые определения этого понятия; описаны функции, которые реализуются в технологии обучения; обосновываются показатели технологичности учебного процесса. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Российский государственный профессионально-педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Образование и наука. 2008. №4 | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.rights | Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). | en |
dc.rights | Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). | ru |
dc.source | Образование и наука | ru |
dc.subject | THEORY OF EDUCATION | en |
dc.subject | METHODOLOGY EDUCATION | en |
dc.subject | PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY | en |
dc.subject | MANAGEMENT OF EDUCATION | en |
dc.subject | PROFESSIONAL EDUCATION | en |
dc.subject | PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS | en |
dc.subject | EDUCATIONAL TECHNOLOGIES | en |
dc.subject | ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ | ru |
dc.subject | МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ | ru |
dc.subject | ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ | ru |
dc.subject | УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ | ru |
dc.subject | ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ | ru |
dc.title | Технология обучения как основа формирования профессионального интереса у будущих специалистов среднего медицинского звена | ru |
dc.title.alternative | The technology of education like a basis of forming professional interest at future specialists of middle medical link | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dcterms.audience | Other | en |
dcterms.audience | Parents and Families | en |
dcterms.audience | Researchers | en |
dcterms.audience | School Support Staff | en |
dcterms.audience | Students | en |
dcterms.audience | Teachers | en |
local.description.firstpage | 59 | - |
local.description.lastpage | 68 | - |
local.issue | 4 (52) | - |
local.volume | 10 | - |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_04_008.pdf | 298,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.