Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/3518
Title: Mассовые открытые онлайн курсы: сущность, специфические характеристики
Other Titles: Massive open online courses: essence, specific characteristics
Authors: Курзаева, Л. В.
Григорьев, А. Д.
Kurzaeva, L. V.
Grigorev, A. D.
Issue Date: 2015
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Курзаева, Л. В. Mассовые открытые онлайн курсы: сущность, специфические характеристики / Л. В. Курзаева, А. Д. Григорьев // Новые информационные технологии в образовании : материалы VIII международной научно-практической конференции, 10-13 марта 2015 г., Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т [и др.]. - Екатеринбург, 2015. - С. 250-253.
Abstract: Massive open online courses (Mook), a phenomenon that appeared in the online training recently. The first attempts to create the Mook was made about 5-6 years ago, and now the Mook attracts considerable interest from the public and higher educational institutions. All they see Mook, as a promising activity. Material of the present article is built during realization project 544083-TEMPUS-1-2013-1-PT-TEMPUS-JPCR: Enhancement of Russian Creative Education: New Master Program in Digital Arts in Line with the EU Standards (ENMDA) within which the group of authors independently studied content of MOOK "Climate change" of Aberta University (Portugal), and also the report "by Massive Mobile, Ubiquitous and Open Learning", the Aberta University prepared by the MOOK developers, within the project Elearning, Communication and Open-data
Массовые открытые онлайн курсы (МООК) - феномен, появившийся в онлайн обучении сравнительно недавно. Первые попытки создания МООК предпринимались около 5-6 лет назад, а сейчас МООК привлекает значительный интерес со стороны общественности и высших учебных заведений. Все они видят МООК, как перспективное направление деятельности. Материал настоящей статьи собран в ходе реализации проекта 544083-TEMPUS-1-2013-1-PT-TEMPUS-JPCR: Enhancement of Russian Creative Education: New Master Program in Digital Arts in Line with the EU Standards (ENMDA), в рамках которого авторским коллективом самостоятельно изучен контент МООК «Изменение климата» Университета Aberta (Португалия), а также отчет «Massive Mobile, Ubiquitous and Open Learning», подготовленного разработчиками МООК Университета Aberta, в рамках проекта Elearning, Communication and Open-data
Keywords: ELECTRONIC TRAINING
ONLINE COURSES
ЭЛЕКТРОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ОНЛАЙН КУРСЫ
Conference name: Новые информационные технологии в образовании
Conference date: 10–13.03.2015
ISBN: 9785829502621
Origin: Новые информационные технологии в образовании : материалы VIII международной научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2015
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2015_066.pdf507,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.