Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/9639
Title: Модель методики внедрения web 2.0-технологий в организацию самостоятельной работы студентов
Other Titles: The model of web 2.0 technologies implementation in student’s self-development work
Authors: Bukharova, G. D.
Kozlova, A. V.
Бухарова, Г. Д.
Козлова, А. В.
Issue Date: 2012-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Бухарова, Г. Д. Модель методики внедрения web 2.0-технологий в организацию самостоятельной работы студентов / Г. Д. Бухарова, А. В. Козлова // Образование и наука. — 2012. — № 5. — С. 96-106.
Abstract: The paper is devoted to substantiation and development of the model of the web 2.0-technologies implementation in organizing student’s self-dependent work in the course of studying the disciplines based on using the information communications technologies (ICT) in professional activities. The methods applied in the above model development include investigation and analysis of psycho-pedagogical and scientific method materials concerning the research subject; systematization and synthesis of the related data; model development of organizing student’s self-dependent work by using the web 2.0-technologies. The theoretical methodological bases combine the technologies and modeling methods of educational process (P. I. Pidkasistyi, V. A. Slastenin); the theory and methods of organizing student’s independent work (P. I. Pidkasistyi, S. I. Archangelskiy) ; aspects of using web 2.0-technologies in education (E. D. Patarakin, Tim O’Reilly). The paper provides the description of the designed model along with the complex pedagogic conditions for its implementation. The recommendations given by the authors can facilitate development of organizational process of student’s self- dependent work in training for using ICT in professional activities. 
Статья посвящена обоснованию и разработке модели методики внедрения web 2.0-технологий в организацию самостоятельной работы студентов в ходе освоения дисциплин, осуществляющих подготовку к использованию информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в профессиональной деятельности. Для создания модели использовались такие научно-теоретические методы, как изучение и анализ психолого-педагогической и научно-методической литературы по проблеме; обобщение и систематизация научных положений по теме работы; методики внедрения web 2.0-технологий в организацию самостоятельной работы студентов. Теоретико-методологическую основу проекта составили технологии и методики моделирования образовательного процесса (П. И. Пидкасистый, В. А. Сластенин); теории и методики организации самостоятельной работы студентов (П. И. Пидкасистый, С. И. Архангельский,); аспекты использования web 2.0 технологий в обучении (Е. Д. Патаракин, Tim O’Reilly). В статье содержится описание разработанной авторами модели и комплекса педагогических условий ее реализации. Представленные рекомендации могут способствовать совершенствованию процесса организации самостоятельной работы студентов в ходе подготовки к использованию ИКТ в профессиональной деятельности
Keywords: WEB 2.0-TECHNOLOGY
IMPLEMENTING THE WEB 2.0-TECHNOLOGIES IN EDUCATION
STUDENT'S SELF-DEPENDENT WORK
COMPONENTS OF STUDENT'S SELF-DEPENDENT WORK
WEB 2.0-ТЕХНОЛОГИИ
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ WEB 2.0-ТЕХНОЛОГИЙ В ОБРАЗОВАНИИ
САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА СТУДЕНТОВ
КОМПОНЕНТЫ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ СТУДЕНТОВ
ISSN: 2310-5828
1994-5639
Origin: Образование и наука. 2012. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2012_5_94_08.pdf275,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.