Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/11554
Title: | Формирование функциональной грамотности студентов среднего профессионального образования на основе применения метода проектов |
Authors: | Дубровина, О. С. |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Дубровина, О. С. Формирование функциональной грамотности студентов среднего профессионального образования на основе применения метода проектов / О. С. Дубровина // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : тезисы докладов 16-й Всероссийской научно-практической конференции, 23-25 ноября 2010 г., г. Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург, 2010. - C. 226-227. |
Abstract: | Functional literacy as the educational level is formed in the process of teaching and learning activities, which results in the mastery of learner cognitive tools - focused and general-training knowledge and skills. In this case, the dominant importance have general-training skills (informational, intellectual, organizational, and communicative), which define content-and activity and requirement-and-motivational components of functional literacy |
Keywords: | ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
Conference name: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании |
Conference date: | 23-25.11.2010 |
Origin: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : тезисы докладов 16-й Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2010 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ippo_2010_147.pdf | 148,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.