Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19914
Title: Заметки школьников в периодических изданиях Пермской области (на материалах 1960-х - 1970-х гг.)
Other Titles: Schoolchildren’s Articles in Periodical Publications of Perm Region (Based on Materials of 1960–1970s)
Authors: Protasova, E. V.
Протасова, Е. В.
Issue Date: 2013
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Протасова, Е. В. Заметки школьников в периодических изданиях Пермской области (на материалах 1960-х - 1970-х гг.) / Е. В. Протасова // Научный диалог. - 2013. - № 8 (20) : Педагогика. - С. 152-166.
Abstract: The study analyzes articles written by schoolchildren and published in the Perm Region periodicals in the 1960-1970s. This material describes children’s emotional impressions on their participation in a school organized activity which were recorded in real time. On their basis the author reconstructs significant phenomena of the Soviet childhood history. Data are collected on forms of education and training realized in practice in the school and out-of-school education of that period
В статье анализируются заметки школьников, опубликованные в периодических изданиях Пермской области в 1960-е – 1970-е гг. На этом материале, содержащем эмоциональные впечатления детей от участия в организованной деятельности школьников, зафиксированные в режиме реального времени, реконструируются значимые феномены истории детства советского периода. Собрана информация о формах обучения и воспитания, реализованных на практике в школьном и внешкольном образовании тех лет
Keywords: ИСТОРИЯ ДЕТСТВА
CHILDHOOD HISTORY
ПЕРИОДИЧЕСКИЕ ИЗДАНИЯ
ЗАМЕТКИ ШКОЛЬНИКОВ
ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯ И ВОСПИТАНИЯ
FORMS OF EDUCATION AND TRAINING
PERIODICAL PUBLICATIONS
SCHOOLCHILDREN'S ARTICLES
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2013. — № 20
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_20_013.pdf2,85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.