Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/29670
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorAbramov, R. A.en
dc.contributor.authorPronina, I. V.en
dc.contributor.authorKhalatenkova, E. Y.en
dc.contributor.authorАбрамов, Р. А.ru
dc.contributor.authorПронина, И. В.ru
dc.contributor.authorХалатенкова, Е. Ю.ru
dc.date.accessioned2019-11-08T19:07:19Z-
dc.date.available2019-11-08T19:07:19Z-
dc.date.issued2016-12-
dc.identifier.citationАбрамов, Р. А. Повышение профессиональной востребованности выпускников вузов / Р. А. Абрамов, И. В. Пронина, Е. Ю. Халатенкова // Образование и наука. — 2016. — № 10. — С. 91-106.ru
dc.identifier.issn2310-5828-
dc.identifier.issn1994-5639-
dc.identifier.otherhttps://www.edscience.ru/jour/article/view/733en
dc.identifier.urihttps://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/29670-
dc.description.abstractAbstract. The aim of the research is identification of the objective and subjective factors influencing professional self-realization of graduates of the field of study «Public and Municipal Administration». Methods. The authors have conducted anonymous opinion survey of prestigious economic universities undergraduates (bachelor and master degree course) and graduates specialized in this sphere. The questions were about correspondence of gained academic qualification and actual occupation, the importance of degree certificate, satisfaction with education quality, attitude to different aspects of studying etc. In order to make relevant conclusions, the authors apply comparative, statistical, eneralization and induction methods. Results. Informants’ answers helped to count out the percentage of graduates whose occupation is connected with public administration, understand the reasons of choosing relevant master course, assess the significance of acquired competence and qualification for job placement at governmental organizations. The main scientific result of the research is working out a system of recommendations aimed at increasing demand for graduates specialized in the sphere of civil service, and, consequently, improving the efficiency of investment in management training. It is specified that the most important issues in this regard are forethought of career choice, students’ vision of academic planning, and approach to teaching, practice-oriented type of education. Scientific novelty. Having organized the data and compared it with previous surveys’ results, the authors reveal the factors essential to professional success and application of knowledge as well as correlation of these factors which means meeting the objective of the research.Practical significance. The presented materials can be used for the further modernization of the process of educational planning and taken into notice while developing academic programs for the direction «Public and Municipal Administration». en
dc.description.abstractИсследование выполнено в рамках проекта – Грантового соглашения (Договора) №16-27-01001/16 от 30.05.2016 г. в РГНФ. Международный конкурс РГНФ – Белорусский республиканский фонд фундаментальных исследований (БРФФИ) 2016 г. «Разработка Концепции стратегического развития межстрановой интеграции национальных инновационных систем Союзного государства до 2030 года»: http:// grant.rfh.ru/taskru
dc.description.sponsorshipИсследование выполнено в рамках проекта – Грантового соглашения (Договора) №16-27-01001/16 от 30.05.2016 г. в РГНФ. Международный конкурс РГНФ – Белорусский республиканский фонд фундаментальных исследований (БРФФИ) 2016 г. «Разработка Концепции стратегического развития межстрановой интеграции национальных инновационных систем Союзного государства до 2030 года»: http:// grant.rfh.ru/taskru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherРоссийский государственный профессионально-педагогический университетru
dc.relation.ispartofОбразование и наука. 2016. №10ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rightsAuthors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).en
dc.rightsАвторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).ru
dc.sourceОбразование и наукаru
dc.subjectHIGHER EDUCATIONen
dc.subjectMASTER’S DEGREEen
dc.subjectFIELD OF STUDY «PUBLIC AND MUNICIPAL ADMINISTRATION»en
dc.subjectJOB PLACEMENTen
dc.subjectPROFESSIONAL SELF-FULFILLMENTen
dc.subjectВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕru
dc.subjectМАГИСТРАТУРАru
dc.subjectНАПРАВЛЕНИЕ «ГОСУДАРСТВЕННОЕ И МУНИЦИПАЛЬНОЕ УПРАВЛЕНИЕ»ru
dc.subjectТРУДОУСТРОЙСТВОru
dc.subjectПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОРЕАЛИЗАЦИЯru
dc.titleПовышение профессиональной востребованности выпускников вузовru
dc.title.alternativeINCREASE OF DEMAND FOR GRADUATES OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONSen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dcterms.audienceOtheren
dcterms.audienceParents and Familiesen
dcterms.audienceResearchersen
dcterms.audienceSchool Support Staffen
dcterms.audienceStudentsen
dcterms.audienceTeachersen
local.description.firstpage91-
local.description.lastpage106-
local.issue10 (139)-
local.volume18-
local.identifier.doi10.17853/1994-5639-2016-10-91-106-
local.fund.rgnf16-27-01001-
Располагается в коллекциях:Образование и наука

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
edscience_2016_10_007.pdf333,27 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.