Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30239
Title: Обучение работе с иноязычным текстом в вузе физической культуры
Other Titles: Teaching Work with Foreign Language Text in the Institute of Physical Culture
Authors: Сафонова, С. И.
Safonova, S. I.
Issue Date: 2019
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Сафонова, С. И. Обучение работе с иноязычным текстом в вузе физической культуры / С. И. Сафонова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2019. - № 8. - С. 127-132.
Abstract: Рассмотрены вопросы обучения чтению и переводу ино- язычного текста в вузе физической культуры. Приведена классификация видов чтения, свойственная методике обучения иностранному языку. Уделено внимание выполнению упражнений в процессе обучения чтению. Указаны положительные и отрицательные стороны перевода на занятиях по иностранному языку, актуальность выбора средств перевода. Обоснована необходимость обучения студентов грамотному пользованию печатными словарями.
The article is devoted to the issues of teaching reading and translation of a foreign language text. The classification of types of reading, which is usual for the methodology of teaching a foreign language, is given. Attention is paid to the implementation of exercises in the process of learning to read. The positive and negative aspects of translation in foreign language classes are described. The relevance of the choice of means of translation is mentioned. The necessity of teaching students the competent use of printed dictionaries is substantiated.
Keywords: ВИДЫ ЧТЕНИЯ
ОБУЧЕНИЕ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ПЕРЕВОД
СЛОВАРИ
TYPES OF READING
TEACHING FOREIGN LANGUAGES
LINGUAL ACTIVITY
TRANSLATION
DICTIONARIES
ISSN: 2312-3281
Origin: Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2019. - № 8
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2019_8_18.pdf309,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.