Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30302
Title: Исследование особенностей восприятия информации у студентов в условиях цифровизации образования
Other Titles: THE STUDY OF THE PECULIARITIES OF INFORMATION PERCEPTION BY STUDENTS IN THE CONTEXT OF DIGITALIZATION OF EDUCATION
Authors: Plastinina, J. V.
Nosakova, T. V.
Teslyuk, L. M.
Пластинина Ю. В.
Носакова Т. В.
Теслюк Л. М.
Issue Date: 2019
Publisher: РГППУ
Citation: Пластинина, Ю. В. Исследование особенностей восприятия информации у студентов в условиях цифровизации образования / Ю. В. Пластинина, Т. В. Носакова, Л. М. Теслюк // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2. — С. 40-45.
Abstract: The article identifies the problem of perceptual changes in computerized training. Changes in attention when learning through computer and print sources of information are investigated. The experiment showed, the efficiency of learning and storing information when receiving it from an electronic medium are slightly lower than from the printed one. The performance is systematically reduced, while when working with print media, this is not observed.
Обозначена проблема концентрации внимания при компьютеризированном обучении. Исследованы изменения внимания при обучении с помощью компьютерного и печатного источников информации. Показано, что эффективность усвоения и запоминание информации при получении ее с электронного носителя оказываются несколько ниже, чем с печатного, а также что работоспособность планомерно снижается, в то время как при работе с печатными носителями подобного не наблюдается.
Keywords: COMPUTER TECHNOLOGY
EDUCATION
ATTENTION
PEDAGOGICAL PSYCHOPHYSIOLOGY
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ОБРАЗОВАНИЕ
ВНИМАНИЕ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ
ISSN: 2587-6910
Russian Science Citation Index Identifier: 41163767
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2019_2_08.pdf293,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.