Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31899
Title: Проблемы образовательной программы аспирантуры
Other Titles: PROBLEMS OF THE POSTGRADUATE EDUCATIONAL PROGRAM
Authors: Капшутарь, М. А.
Kapshutar, M. A.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Капшутарь, М. А. Проблемы образовательной программы аспирантуры / М. А. Капшутарь // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции, 07-08 апреля 2020 г., Екатеринбург. - Т. 2 / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 203-205.
Abstract: В статье анализируется состояние подготовки кадров высшей квалификации в аспирантуре с позиции анализа первых результатов реализации ее новой модели. Выявлены ее противоречия. Рассмотрены диссертационный и квалификационный подходы к подготовке аспирантов. Показаны рынки труда для выпускников аспирантуры и необходимые для них компетенции
The article analyzes the state of training of highly qualified personnel in graduate school from the point of view of analyzing the first results of the implementation of its new model. Its contradictions are revealed. Dissertation and qualification approaches to the training of postgraduates are considered. Labor markets for post-graduate students and their required competencies are shown
Keywords: АСПИРАНТУРА
ПОДГОТОВКА КАДРОВ ВЫСШЕЙ КВАЛИФИКАЦИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПРОГРАММА АСПИРАНТУРЫ
SOFT SKILLS
КОМПЕТЕНЦИИ
POSTGRADUATE STUDIES
TRAINING OF HIGHLY QUALIFIED PERSONNEL
POSTGRADUATE EDUCATIONAL PROGRAM
SOFT SKILLS
COMPETENCE
COMPETENCE
ISBN: 978-5-8295-0719-0
978-5-8295-0721-3
Origin: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции. Т. 2. Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0721-3_2020_070.pdf453,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.