Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32159
Title: Проблематизация содержания иноязычного учебного материала (на примере проектирования цифровых ресурсов иноязычного образования)
Other Titles: Problem Pointing of the Content of Foreign Language Teaching Materials (Digital Resources Design)
Authors: Nikitina, E. Y.
Tikhonova, A. L.
Никитина, Е. Ю.
Тихонова, А. Л.
Issue Date: 2010-11
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Никитина, Е. Ю. Проблематизация содержания иноязычного учебного материала (на примере проектирования цифровых ресурсов иноязычного образования) / Е. Ю. Никитина, А. Л. Тихонова // Образование и наука. — 2010. — № 11. — С. 73-80.
Abstract: В статье анализируются понятия проблематизации, проблемной ситуации. Авторы освещают возможности проблематизации учебного материала в проектировании цифровых ресурсов иноязычного образования будущих учителей.
The paper considers the notions of problem pointing and problem situation. The authors present some possibilities of problem pointing of teaching materials in designing digital resources for the language teaching of teachers-to-be.
Keywords: INSTRUCTIONAL DESIGN
DIGITAL RESOURCE FOR THE LANGUAGE TEACHING
PROBLEM SITUATION
LACUNA
PROBLEM POINTING
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ
ЦИФРОВОЙ РЕСУРС ИНОЯЗЫЧНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМАТИЗАЦИЯ
ПРОБЛЕМНАЯ СИТУАЦИЯ
ЛАКУНА
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №11
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-11_008.pdf212,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.