Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32189
Title: Методология исследования становления и развития творческого потенциала педагога
Other Titles: Research Methodology of Formation and Development of Teacher’s Creative Potential
Authors: Martishina, N. V.
Мартишина, Н. В.
Issue Date: 2010-03
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Мартишина, Н. В. Методология исследования становления и развития творческого потенциала педагога / Н. В. Мартишина // Образование и наука. — 2010. — № 3. — С. 3-14.
Abstract: В статье раскрыта сущность творческого потенциала педагога, представлена краткая характеристика его становления и развития, основное внимание уделено методологии изучения данных процессов. Исследование строилось в русле гуманистической парадигмы образования. В методологическом обосновании учтены основные философские законы, принципы детерминизма, динамизма, историзма, использована совокупность системного, гуманистического, аксиологического, культурологического, личностно ориентированного, субъектно-деятельностного, технологического и креативного подходов.
This paper shows the essence of teacher's creative potential, giving a a brief outline of its formation and development and paying a special attention to the methodology of research of these processes. The above research was carried out under the humanistic paradigm of education. The methodological grounding is based on the fundamental philosophical laws; a complex of systematic, humanistic, axiological, cultural, personality-oriented, self-action, technological and creative approaches being taken into account.
Keywords: FORMATION AND DEVELOPMENT OF TEACHER'S CREATIVE POTENTIAL
RESEARCH METHODOLOGY OF TEACHER'S CREATIVE POTENTIAL
TEACHER'S CREATIVE POTENTIAL
ТВОРЧЕСКИЙ ПОТЕНЦИАЛ ПЕДАГОГА
СТАНОВЛЕНИЕ И РАЗВИТИЕ ТВОРЧЕСКОГО ПОТЕНЦИАЛА ПЕДАГОГА
МЕТОДОЛОГИЯ ИССЛЕДОВАНИЯ СТАНОВЛЕНИЯ И РАЗВИТИЯ ТВОРЧЕСКОГО ПОТЕНЦИАЛА ПЕДАГОГА
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-03_002.pdf311,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.