Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32711
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мамонтова, М. Ю. | ru |
dc.contributor.author | Mamontova, M. J. | en |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T11:33:22Z | - |
dc.date.available | 2020-12-28T11:33:22Z | - |
dc.date.issued | 2009-03 | - |
dc.identifier.citation | Мамонтова, М. Ю. Качество учебных достижений: оценка и прогноз на основе результатов критериально-ориентированного тестирования / М. Ю. Мамонтова // Образование и наука. — 2009. — № 3. — С. 18-26. | ru |
dc.identifier.issn | 1994-8581 | - |
dc.identifier.uri | https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32711 | - |
dc.description.abstract | The article covers the issue of profound interpretation of the training outcomes under study, and combination of their quantitative and qualitative assessment. Quality of academic progress, its level and assessment are considered in terms of quality control. Use of binomial test model of criterial oriented test and statistical grouping methods enables to optimize description of the training outcomes as an appraisal and forecast object, enrich their quantitative assessment with comprehensive analysis | en |
dc.description.abstract | В статье анализируется проблема содержательной интерпретации наблюдаемых результатов обучения, сочетания их количественной и качественной оценок. Качество учебных достижений, его уровни и способы оценки рассмотрены с позиции квалиметрии. Обосновано использование биномиальной модели критериально ориентированного тестирования и методов статистической группировки, позволяющее оптимизировать описание наблюдаемых результатов обучения как объекта оценивания и прогнозирования, дополнить количественную оценку содержательной интерпретацией | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Российский государственный профессионально-педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Образование и наука. 2009. №3 | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.rights | Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). | en |
dc.rights | Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). | ru |
dc.source | Образование и наука | ru |
dc.subject | TRAINING OUTCOME | en |
dc.subject | ACADEMIC PROGRESSES | en |
dc.subject | QUALITY OF ACADEMIC PRO-GRESSES | en |
dc.subject | QUALITY ASSESSMENT | en |
dc.subject | LEVEL OF QUALITY | en |
dc.subject | CRITERIAL ORIENTED TEST | en |
dc.subject | QUALITY CONTROL | en |
dc.subject | РЕЗУЛЬТАТ ОБУЧЕНИЯ | ru |
dc.subject | УЧЕБНЫЕ ДОСТИЖЕНИЯ | ru |
dc.subject | КАЧЕСТВО УЧЕБНЫХ ДОСТИЖЕНИЙ | ru |
dc.subject | ОЦЕНКА КАЧЕСТВА | ru |
dc.subject | УРОВНИ КАЧЕСТВА | ru |
dc.subject | КРИТЕРИАЛЬНО-ОРИЕНТИРОВАННЫЙ ТЕСТ | ru |
dc.subject | КВАЛИМЕТРИЯ | ru |
dc.title | Качество учебных достижений: оценка и прогноз на основе результатов критериально-ориентированного тестирования | ru |
dc.title.alternative | Quality of academic progress: estimation and prognosis on the basis of criterial oriented testing results | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dcterms.audience | Other | en |
dcterms.audience | Parents and Families | en |
dcterms.audience | Researchers | en |
dcterms.audience | School Support Staff | en |
dcterms.audience | Students | en |
dcterms.audience | Teachers | en |
local.description.firstpage | 18 | - |
local.description.lastpage | 26 | - |
local.issue | 3 (60) | - |
local.volume | 11 | - |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_03_004.pdf | 396,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.