Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32712
Title: | Функциональный анализ как инструмент определения результатов обучения при проектировании модульно-компетентностных образовательных программ |
Other Titles: | Functional analysis as a method of training outcomes evaluation by projection of modular educational programs based on competence |
Authors: | Коновалова, Ю. В. Konovalova, J. V. |
Issue Date: | 2009-03 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Коновалова, Ю. В. Функциональный анализ как инструмент определения результатов обучения при проектировании модульно-компетентностных образовательных программ / Ю. В. Коновалова // Образование и наука. — 2009. — № 3. — С. 27-35. |
Abstract: | This article relates approaches to training outcomes in vocational education as a single (concerted) language for describing demands made by work sphere and con-tent of modular vocational educational programs based on competence. Functional analysis as effective method which discovers demands made by labor-market and determines training outcomes put into competences is considered in the article В статье анализируются подходы к результатам обучения в профессиональном образовании как единому (согласованному) языку для описания требований сферы труда к выпускникам среднего профессионального образования и содержания модульно компетентностных профессиональных образовательных программ. Функциональный анализ рассматривается в качестве эффективного метода выявления требований рынка труда и определения результатов обучения, выраженных в компетенциях |
Keywords: | TRAINING OUTCOMES COMPETENCE PROFESSIONAL STANDARDS FUNCTIONAL ANALYSIS MODULAR EDUCATIONAL PROGRAMS РЕЗУЛЬТАТЫ ОБУЧЕНИЯ КОМПЕТЕНЦИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ ФУНКЦИОНАЛЬНЫЙ АНАЛИЗ МОДУЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №3 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_03_005.pdf | 347,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.