Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32712
Title: Функциональный анализ как инструмент определения результатов обучения при проектировании модульно-компетентностных образовательных программ
Other Titles: Functional analysis as a method of training outcomes evaluation by projection of modular educational programs based on competence
Authors: Коновалова, Ю. В.
Konovalova, J. V.
Issue Date: 2009-03
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Коновалова, Ю. В. Функциональный анализ как инструмент определения результатов обучения при проектировании модульно-компетентностных образовательных программ / Ю. В. Коновалова // Образование и наука. — 2009. — № 3. — С. 27-35.
Abstract: This article relates approaches to training outcomes in vocational education as a single (concerted) language for describing demands made by work sphere and con-tent of modular vocational educational programs based on competence. Functional analysis as effective method which discovers demands made by labor-market and determines training outcomes put into competences is considered in the article
В статье анализируются подходы к результатам обучения в профессиональном образовании как единому (согласованному) языку для описания требований сферы труда к выпускникам среднего профессионального образования и содержания модульно компетентностных профессиональных образовательных программ. Функциональный анализ рассматривается в качестве эффективного метода выявления требований рынка труда и определения результатов обучения, выраженных в компетенциях
Keywords: TRAINING OUTCOMES
COMPETENCE
PROFESSIONAL STANDARDS
FUNCTIONAL ANALYSIS
MODULAR EDUCATIONAL PROGRAMS
РЕЗУЛЬТАТЫ ОБУЧЕНИЯ
КОМПЕТЕНЦИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ
ФУНКЦИОНАЛЬНЫЙ АНАЛИЗ
МОДУЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_03_005.pdf347,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.