Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32763
Title: | Геометро-графическая подготовка инженера: роль и место в системе образования |
Other Titles: | Geometry and graphical engineer training: part and place in educational system |
Authors: | Рукавишников, В. А. Rukavishnikov, V. A. |
Issue Date: | 2009-05 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Рукавишников, В. А. Геометро-графическая подготовка инженера: роль и место в системе образования / В. А. Рукавишников // Образование и наука. — 2009. — № 5. — С. 32-37. |
Abstract: | The article is devoted to a crisis aspect of geometric and graphic engineer train-ing in an institution, resulted from its modern manufacture inadequacy. It is proved that descriptive geometry is a historical stage of geometrical simulation development. Geometrical simulation, being a part of basis (manufacture) and a superstructure (science) and providing its interaction, is a basic demesne of knowledge relative to other science В статье рассматривается один из аспектов кризиса геометро-графической подготовки инженера в вузе, возникшего в результате ее не соответствия требованиям современного производства. Доказывается, что начертательная геометрия – лишь исторический этап развития геометрического моделирования, которое, будучи частью базиса (производства) и надстройки (науки) и обеспечивая их взаимодействие: является базисной областью знания по отношению к другим наукам |
Keywords: | HIGHER SCHOOL DESCRIPTIVE GEOMETRY GEOMETRIC SIMULATION ENGINEER-ING GRAPHICS COMPUTER GRAPHICS GEOMETRY ENGINEERING GEOMETRICAL SIMULATION ВЫСШАЯ ШКОЛА НАЧЕРТАТЕЛЬНАЯ ГЕОМЕТРИЯ ГЕОМЕТРИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ ИНЖЕНЕРНАЯ ГРАФИКА КОМПЬЮТЕРНАЯ Г РАФИКА ГЕОМЕТРИЯ ИНЖЕНЕРНОЕ ГЕОМЕТРИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_05_005.pdf | 296,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.