Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33001
Title: Модель процесса проектирования гуманитарного педагогического дискурса
Other Titles: The pattern of process projection humanitarian pedagogic discusses
Authors: Ежова, Т. В.
Echova, T. V.
Issue Date: 2008-12
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Ежова, Т. В. Модель процесса проектирования гуманитарного педагогического дискурса / Т. В. Ежова // Образование и наука. — 2008. — № 9. — С. 34-40.
Abstract: The article provides the analysis of the concepts «pedagogical discourse», «projection», «modeling» as well as conceptionally significant characteristics of pedagogical discourse. The article also examines regularities, principles and organizational-pedagogical conditions of the humanitarian pedagogical discourse projecting. It also gives grounds for the use of the integrative-holistic approach as the methodological basis of the research.
В статье дан анализ понятий «педагогический дискурс», «проектирование», «моделирование», приведены концептуально значимые характеристики педагогического дискурса, рассмотрены его закономерности, принципы и организационно-педагогические условия проектирования, обосновано использование интегративно-целостного подхода в качестве методологического основания исследования.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №9
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_09_005.pdf297,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.