Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33325
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Симонова, Е. Г. | ru |
dc.date.accessioned | 2021-02-05T15:41:59Z | - |
dc.date.available | 2021-02-05T15:41:59Z | - |
dc.date.issued | 2007-06 | - |
dc.identifier.citation | Симонова Е. Г. Понимание текстовой информации на иностранном языке как необходимое условие формирования продуктивного личностного отношения учащихся к ценностям мировой культуры / Е. Г. Симонова // Образование и наука. — 2007. — № 3. — С. 65-70. | ru |
dc.identifier.issn | 1994-5639 | - |
dc.identifier.uri | https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33325 | - |
dc.description.abstract | The present article is devoted to the problems of the cultural approach to the foreign languages teaching process. The author of the article assuming the fact that students get acquainted with the values of the world culture through the language concentrates her attention on teaching students to adequately comprehend implicit information in the original text as the basic source of knowledge about nationally-specified world view. | en |
dc.description.abstract | В статье рассматривается процесс обучения иностранному языку с позиций культурологического подхода. Учитывая, что приобщение учащихся к ценностям мировой культуры происходит через язык, автор акцентирует внимание на обучении процессам адекватного восприятия скрытой (имплицитной) информации в тексте на иностранном языке как основном источнике сведений о национально-специфической картине мира. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Российский государственный профессионально-педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Образование и наука. 2007. №3 | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.rights | Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). | en |
dc.rights | Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). | ru |
dc.source | Образование и наука | ru |
dc.subject | ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ | ru |
dc.subject | ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ | ru |
dc.subject | ЭТНОПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ | ru |
dc.title | Понимание текстовой информации на иностранном языке как необходимое условие формирования продуктивного личностного отношения учащихся к ценностям мировой культуры | ru |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dcterms.audience | Other | en |
dcterms.audience | Parents and Families | en |
dcterms.audience | Researchers | en |
dcterms.audience | School Support Staff | en |
dcterms.audience | Students | en |
dcterms.audience | Teachers | en |
local.description.firstpage | 65 | - |
local.description.lastpage | 70 | - |
local.issue | 3 (45) | - |
local.volume | 9 | - |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2007_03_11.pdf | 455,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.