Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33401
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Алферова, Е. И. | ru |
dc.contributor.author | Зеер, Э. Ф. | ru |
dc.date.accessioned | 2021-02-08T11:21:01Z | - |
dc.date.available | 2021-02-08T11:21:01Z | - |
dc.date.issued | 2007-12 | - |
dc.identifier.citation | Алферова, Е. И. Психологические особенности ответственности учителей в процессе профессионального становления / Е. И. Алферова, Э. Ф. Зеер // Образование и наука. — 2007. — № 6. — С. 56-67. | ru |
dc.identifier.issn | 1994-5639 | - |
dc.identifier.uri | https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33401 | - |
dc.description.abstract | The approach to investigation of responsibility is analyzed in the article. The attempt of analysis of responsibility like as metaprofessional personal characteristic is undertake on basis of apportionment three sides and connections between them: motivation-meaning side, regulationdynamic components of responsibility structure and system of inner conditions. Empirically discovered the structures features of teacher’s responsibility by different foundations – in view of increase of seniority and activity in professional perfection. | en |
dc.description.abstract | В статье анализируются подходы к исследованию ответственности как метапрофессионального качества личности на основе выделения мотивационно-смыслового, регуляторно-динамического компонентов и определения связей между ними. Эмпирически выявлены особенности структуры ответственности учителей по разным основаниям – в связи с увеличением стажа работы и активностью в профессиональном совершенствовании. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Российский государственный профессионально-педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Образование и наука. 2007. №6 | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.rights | Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). | en |
dc.rights | Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). | ru |
dc.source | Образование и наука | ru |
dc.subject | ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ | ru |
dc.subject | ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ | ru |
dc.subject | ЭТНОПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ | ru |
dc.title | Психологические особенности ответственности учителей в процессе профессионального становления | ru |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dcterms.audience | Other | en |
dcterms.audience | Parents and Families | en |
dcterms.audience | Researchers | en |
dcterms.audience | School Support Staff | en |
dcterms.audience | Students | en |
dcterms.audience | Teachers | en |
local.description.firstpage | 56 | - |
local.description.lastpage | 67 | - |
local.issue | 6 (48) | - |
local.volume | 9 | - |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2007_06_08.pdf | 955,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.