Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36409
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Горохов, А. В. | ru |
dc.contributor.author | Петухов, И. В. | ru |
dc.contributor.author | Стешина, Л. А. | ru |
dc.contributor.author | Власова, Н. А. | ru |
dc.contributor.author | Gorokhov, A. V. | en |
dc.contributor.author | Petukhov, I. V. | en |
dc.contributor.author | Steshina, L. A. | en |
dc.contributor.author | Vlasova, N. A. | en |
dc.coverage.spatial | RU | en |
dc.coverage.spatial | RSVPU | en |
dc.coverage.spatial | РФ | ru |
dc.coverage.spatial | РГППУ | ru |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T10:45:52Z | - |
dc.date.available | 2021-07-29T10:45:52Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Новый подход к формированию сценариев обучения на основе компетентностных моделей профессиональной деятельности и обучаемого / А. В. Горохов, И. В. Петухов, Л. А. Стешина, Н. А. Власова // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4. — С. 32-35. | ru |
dc.identifier.issn | 2587-6910 | - |
dc.identifier.uri | https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36409 | - |
dc.description.abstract | The paper represents an approach to the developing of methods and technologies for the formation of distance learning scenarios based on competence models of professional activity and the student. Scenarios are compositions of algorithms for influencing individual competencies (sections of educational programs), leading to a change in the level of mastering of each student’s competence to values corresponding to the competence model of professional activity. This makes it possible to implement procedures for the automatic generation of individual training scenarios (trajectories) based on the student’s competence model, reflecting his/her individual characteristics. | en |
dc.description.abstract | Предлагается подход к развитию методов и технологий формирования сценариев дистанционного обучения на основе компетентностных моделей профессиональной деятельности и обучаемого. Сценарии представляют собой композиции алгоритмов воздействия на отдельные компетенции, приводящие к изменению уровня их усвоения до значений, соответствующих компетентностной модели профессиональной деятельности. Это позволяет реализовать процедуры автоматической генерации индивидуальных сценариев (траекторий) обучения на основе компетентностной модели обучаемого, отражающей его индивидуальные особенности. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Российский государственный профессионально-педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4 | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.subject | COMPETENCE MODEL | en |
dc.subject | AUTOMATIC GENERATION | en |
dc.subject | INDIVIDUAL LEARNING TRAJECTORY | en |
dc.subject | FUNCTIONALLY TARGETED APPROACH | en |
dc.subject | SELF-LEARNING NEURAL NETWORK | en |
dc.subject | КОМПЕТЕНТНОСТНАЯ МОДЕЛЬ | ru |
dc.subject | АВТОМАТИЧЕСКАЯ ГЕНЕРАЦИЯ | ru |
dc.subject | ИНДИВИДУАЛЬНАЯ ТРАЕКТОРИЯ ОБУЧЕНИЯ | ru |
dc.subject | ФУНКЦИОНАЛЬНО-ЦЕЛЕВОЙ ПОДХОД | ru |
dc.subject | САМООБУЧАЮЩАЯСЯ НЕЙРОСЕТЬ | ru |
dc.title | Новый подход к формированию сценариев обучения на основе компетентностных моделей профессиональной деятельности и обучаемого | ru |
dc.title.alternative | New Approach to the Formation of Training Scenarios Based On Competence Models of Professional Activities and the Student | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dcterms.audience | Other | en |
dcterms.audience | Parents and Families | en |
dcterms.audience | Researchers | en |
dcterms.audience | School Support Staff | en |
dcterms.audience | Students | en |
dcterms.audience | Teachers | en |
local.description.firstpage | 32 | - |
local.description.lastpage | 35 | - |
local.issue | 4 | - |
local.identifier.doi | 10.17853/2587-6910-2021-04-32-35 | - |
Appears in Collections: | Новые информационные технологии в образовании и науке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
nito_2021_4_008.pdf | 116,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.