Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41670
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Дудова, Н. А. | ru |
dc.contributor.author | Апаршева, В. В. | ru |
dc.contributor.author | Dudova, N. A. | en |
dc.contributor.author | Aparsheva, V. V. | en |
dc.date.accessioned | 2022-11-03T08:03:48Z | - |
dc.date.available | 2022-11-03T08:03:48Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Дудова, Н. А. Профессиональная направленность в обучении иностранному языку в колледже / Н. А. Дудова, В. В. Апаршева. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3 (11). — С. 102-114. — DOI: 10.17853/2686-8970-2022-3-102-114. | ru |
dc.identifier.issn | 2686-8970 | - |
dc.identifier.uri | https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41670 | - |
dc.description.abstract | The article deals with the current issues of the design of methodology of teaching the general subject “Foreign language” based on the professional orientation. The most effective educational technologies and techniques for teaching professionally oriented English are determined. The model of foreign language teaching has been developed on the basis of a regional multidisciplinary college. The methodology that includes practice-oriented tasks in the process of teaching the general subject “Foreign Language” and promotes the formation of students’ professional competence has been tested. | en |
dc.description.abstract | Рассмотрены актуальные проблемы проектирования методики преподавания общеобразовательной дисциплины «Иностранный язык» с учетом профессиональной направленности. Определены наиболее эффективные образовательные технологии и приемы обучения профессионально ориентированному английскому языку. Разработана модель обучения иностранному языку в условиях многопрофильного колледжа, апробирована методика включения практико-ориентированных заданий в процесс преподавания общеобразовательной дисциплины «Иностранный язык», позволяющая сформировать профессиональные компетенции студентов. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Российский государственный профессионально-педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3 | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.subject | SECONDARY VOCATIONAL EDUCATION | en |
dc.subject | PROFESSIONAL ORIENTATION | en |
dc.subject | GENERAL SUBJECT | en |
dc.subject | FOREIGN LANGUAGE | en |
dc.subject | METHODOLOGY | en |
dc.subject | СРЕДНЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ НАПРАВЛЕННОСТЬ | ru |
dc.subject | ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ДИСЦИПЛИНА | ru |
dc.subject | ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК | ru |
dc.subject | МЕТОДИКА | ru |
dc.title | Профессиональная направленность в обучении иностранному языку в колледже | ru |
dc.title.alternative | Professional orientation in foreign language teaching in college | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dcterms.audience | Other | en |
dcterms.audience | Parents and Families | en |
dcterms.audience | Researchers | en |
dcterms.audience | School Support Staff | en |
dcterms.audience | Students | en |
dcterms.audience | Teachers | en |
local.description.firstpage | 102 | - |
local.description.lastpage | 114 | - |
local.issue | 11 | - |
local.identifier.doi | 10.17853/2686-8970-2022-3-102-114 | - |
local.identifier.rsi | 49534434 | - |
Appears in Collections: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
insight_2022_03_012.pdf | 801,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.