Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/45271
Title: К проблеме межкультурной коммуникации
Other Titles: Discussing the problem of cross-cultural communication
Authors: Бузлукова, М. В.
Унда, С. И.
Филиппова, Н. Ф.
Buzlukova, M. V.
Unda, S. I.
Filippova, N. F.
Issue Date: 2015
Publisher: РГППУ
Citation: Бузлукова, М. В. К проблеме межкультурной коммуникации / М. В. Бузлукова, С. И. Унда, Н. Ф. Филиппова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык : [журнал]. Вып. 4. - Екатеринбург : Ажур, 2015. - С. 15-25.
Abstract: В статье рассматриваются проблемы формирования межкультурной компетенции учащихся с точки зрения теории культурной грамотности Х. Хирша и Э. Холла, а также теории взаимодействия культур Г. Хофстеде. Анализируется применение данных теорий в практической деятельности преподавателя высшей школы. Указывается на необходимость создания условий реального общения в процессе преподавания иностранного языка.
The article touches upon the theory of cross-cultural communication from the point of view of J. Hirsh and E. Hall’s theory of cultural literacy, and the theory of interactions between cultures by G. Hofstede and its application in the work of a higher-school teacher. Emphasis is made on the necessity of creating conditions for real communication during the foreign language teaching process.
Keywords: ТЕОРИЯ КУЛЬТУРНОЙ ГРАМОТНОСТИ
МЕЖКУЛЬТУРНАЯ КОММУНИКАЦИЯ
ВЕРБАЛЬНАЯ КОММУНИКАЦИЯ
ФОРМИРОВАНИИ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ
НЕВЕРБАЛЬНАЯ КОММУНИКАЦИЯ
THEORY OF CULTURAL LITERACY
CROSS-CULTURAL COMMUNICATION
FORMING OF CROSS-CULTURAL COMPETENCE
VERBAL AND NONVERBAL COMMUNICATION
ISSN: 2312-3281
DOI: 10.17853/2312-3281-2015-4
Origin: Социокультурное пространство России: общество, образование, язык, 2015. — Вып. 4
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2015_003.pdf249,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.