Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/10219
Title: Developing professional information and communication skills through e-projects
Other Titles: Развитие профессиональной информационной и коммуникационной компетенции методом проектов в электронной среде
Authors: Krasavina, Y. V.
Aiman Al Akkad M.
Красавина, Ю. В.
Мхд Айман Аль Аккад
Issue Date: 2014-12
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Красавина, Ю. В Развитие профессиональной информационной и коммуникационной компетенции методом проектов в электронной среде / Ю. В. Красавина, Айман Аль Мхд Аккад // Образование и наука. — 2014. — № 10. — С. 93-104.
Abstract: The objective of the study is to show advantages of the method of e-projects. According to the authors of the publication, e-project based approach is a promising form of blended learning in universities. Methods. The authors pesent the technology of professional competencies formation of future teachers during the teaching process of the discipline «English language» on the basis of the analysis and generalisation of existing sources on blended learning and the free Web application Moodle that allows organising e-training. The Expert Group Appraisal method was used to define levels and components of the competencies. Scientific novelty. Introducing e-project as a part of students’ self-study in English for Special Purposes (ESP) curriculum is especially beneficial if the following objectives are stated: strengthening cross-curriculum knowledge that implies deepening and acquiring new knowledge both in English and in disciplines that are important for future profession; and developing professional information and communication (ICT) competency. Results. This paper presents the experience of executing one of the e-projects in the educational process practice, allowing students not only to acquire professional English competency but also to learn how to create e-courses in Moodle by their own and strengthen their knowledge in modern information and communication space. The article describes the implementation of e-project based approach for teaching English for future teachers (bachelor students) in Kalashnikov Izhevsk Technical University. This paper presents the experience of executing one of the e-projects that was made by one of the students. Practical significance. The research outcomes and recommendations can be used for effective implementation of e-project based approach for teaching English in higher vocational institutions 
Цель статьи – показать преимущества метода электронных проектов, который, по мнению авторов публикации, является одним из самых перспективных при смешанной форме обучения в вузе. Методы. На основе анализа и обобщения существующих источников о смешанном виде получения высшего образования и на базе свободного вебприложения Moodle, позволяющего организовать электронное обучение, предложена авторская технология формирования профессиональных компетенций у будущих педагогов в процессе преподавания дисциплины «Английский язык. Профессиональный перевод». Для определения структуры и уровней развития данных компетенций использовался метод групповых экспертных оценок. Научная новизна. Показаны возможности применения электронного проектирования при организации самостоятельной работы студентов. Демонстрируется, как данный метод способствует укреплению межпредметных связей – получению и усвоению новых знаний по различным дисциплинам учебного цикла, важным для будущей профессиональной деятельности; а также развитию информационно-коммуникационной компетенции. Результаты. Разработана система электронных проектов для студентов педагогических специальностей, нацеленная на развитие важных для их специальности компетенций: умений работать с иноязычными текстами профессиональной направленности, знаний основ проектирования вэлектронной среде Moodle, способности осуществлять профессиональные обязанности в современном информационно-коммуникационном пространстве. Описан опыт использования метода электронных проектов в процессе изучения студентами бакалавриата Ижевского государственного технического университета им. М. Т. Калашникова предмета «Английский язык. Профессиональный перевод». В качестве примера подробно разбирается реализация одного из реальных электронных проектов, выполненного студентом этого вуза. Практическая значимость. Даны рекомендации по внедрению метода электронного проектирования в практику учебного процесса при преподавании английского языка в высшей профессиональной школе 
Keywords: PROJECT-BASED LEARNING
E-PROJECT
ICT-COMPETENCY
МЕТОД ПРОЕКТОВ
ЭЛЕКТРОННЫЕ ПРОЕКТЫ
ИКТ-КОМПЕТЕНЦИЯ
ISSN: 2310-5828
1994-5639
Origin: Образование и наука. 2014. №10
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2014_10_119_08.pdf255,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.