Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/12498
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorIbragimov, G. I.en
dc.contributor.authorИбрагимов, Г. И.ru
dc.date.accessioned2016-07-28T00:31:49Z-
dc.date.available2016-07-28T00:31:49Z-
dc.date.issued2014-06-
dc.identifier.citationИбрагимов, Г. И. Актуальные методологические проблемы дидактики профессиональной школы / Г. И. Ибрагимов // Образование и наука. — 2014. — № 6. — С. 3-19.ru
dc.identifier.issn2310-5828-
dc.identifier.issn1994-5639-
dc.identifier.otherhttp://www.edscience.ru/index.php/jour/article/view/206/201en
dc.identifier.urihttps://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/12498-
dc.description.abstractThe aim of the research is to identify the concept of vocational didactics and specificity of learning process along with its components in the context of global implementation of information technologies and competenceoriented educational requirements. The research methods include the analysis and synthesis of pedagogical materials and innovative experience of vocational education, abstraction methods, and modeling. The author specifies didactics as a subdivision of pedagogy investigating the learning process and development of personal life experience – i.e. the complex of knowledge, skills and behavior patterns. Accordingly, professional didactics deals with developing personal life experience as a complex of scientific and professional knowledge, skills and behavior patterns. The emphasis is on students’ personal learning activity, whereas a teacher is to design and implement all the didactic means (forms, methods, tools) and conditions facilitating students’ experience formation. In addition, the author identifies the essential features of learning process in the context of information technologies implementation in educational process. The research findings can be implemented by experts in didactics while devising educational techniques oriented on developing students’ personal experience in learning processen
dc.description.abstractЦель статьи – на основе изменившихся требований к образованию, обусловленных компетентностным подходом и внедрением информационно-коммуникационных технологий, выявить сущностное знание о предмете дидактики профессиональной школы, процессе обучения в ней и определить специфику компонентов этого процесса в условиях всеобщей информатизацииru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherРоссийский государственный профессионально-педагогический университетru
dc.relation.ispartofОбразование и наука. 2014. №6ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.sourceОбразование и наукаru
dc.subjectDIDACTICS OF HIGHER SCHOOLen
dc.subjectDEVELOPMENT OF HIGHER SCHOOL DIDACTICSen
dc.subjectLEARNING PROCESSen
dc.subjectINFORMATIZATION OF EDUCATIONen
dc.subjectДИДАКТИКА ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ШКОЛЫru
dc.subjectРАЗВИТИЕ ДИДАКТИКИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ШКОЛЫru
dc.subjectПРОЦЕСС ОБУЧЕНИЯru
dc.subjectИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯru
dc.titleАктуальные методологические проблемы дидактики профессиональной школыru
dc.title.alternativeMethodological problems of higher school didacticsen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dcterms.audienceOtheren
dcterms.audienceParents and Familiesen
dcterms.audienceResearchersen
dcterms.audienceSchool Support Staffen
dcterms.audienceStudentsen
dcterms.audienceTeachersen
local.description.firstpage3-
local.description.lastpage19-
local.issue6 (115)-
local.volume16-
local.identifier.temp10.17853/1994-5639-2014-6en
Располагается в коллекциях:Образование и наука

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
edscience_2014_6_115_002.pdf303,6 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.