Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/130
Title: Роль языка Visual Basic For Application при изучении программирования
Other Titles: VISUAL BASIC FOR APPLICATION LANGUAGE ROLE WHEN STUDYING PROGRAMMING
Authors: Ширёва, С. Н.
Issue Date: 2014
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Ширёва, С. Н. Роль языка Visual Basic For Application при изучении программирования / С. Н. Ширёва // Новые информационные технологии в образовании : материалы VII международной научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2014. – С. 160-161.
Abstract: In article the Visual Basic for Application programming language, its role in modern programming, a circle of users of this language is considered. In the present experts who can create not difficult programs for automation of various processes of information processing are required. These experts not necessarily have to have profession of the programmer, but have to know the VBA programming language. As difficulties which can arise when studying VBA language are considered
В статье рассматривается язык программирования Visual Basic for Application, его роль в современном программировании, круг пользователей этого языка. В настоящее требуются специалисты, которые могут создавать не сложные программы для автоматизации различных процессов обработки информации. Эти специалисты не обязательно должны иметь специальность программиста, но должны владеть языком программирования VBA. Так же рассматриваются трудности, которые могут возникнуть при изучении языка VBA
Keywords: OFFICE PROGRAMMING
AUTOMATION
OBJECTS
ОФИСНОЕ ПРОГРАММИРОВАНИЕ
АВТОМАТИЗАЦИЯ ОБЪЕКТЫ
Conference name: Новые информационные технологии в образовании
Conference date: 11–14.03.2014
ISBN: 9785829502621
Origin: Новые информационные технологии в образовании : материалы VII международной научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2014
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2014_049.pdf105,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.