Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/15702
Title: | Концептуально-теоретические основы фрактальной педагогики как новой области социально-гуманитарного знания |
Other Titles: | Conceptual-theoretic grounds for fractal pedagogy as new field of social and humane knowledge |
Authors: | Madzhuga, A. G. Sinicina, I. A. Filipenko, Y. V. Маджуга, А. Г. Синицина, И. А. Филипенко, Е. В. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Маджуга, А. Г. Концептуально-теоретические основы фрактальной педагогики как новой области социально-гуманитарного знания / А. Г. Маджуга, И. А. Синицина, Е. В. Филипенко // Научный диалог. - 2015. - № 12. - С. 450-459. |
Abstract: | Philosophical and methodological grounds for an entirely new field of social and humane knowledge—the fractal pedagogy are presented Представлены философско-методологические основания принципиально новой области социально-гуманитарного знания — фрактальной педагогики. На основе системного анализа разрабатывается универсальная теоретико-методологическая схема |
Keywords: | SOCIO-HUMANITARIAN KNOWLEDGE THE POST-NON-CLASSICAL EDUCATIONAL PARADIGM FRACTAL PEDAGOGY SYNERGETIC APPROACH FRACTAL RESONANCE APPROACH EDUCATIONAL PROCESS CATEGORICAL MATRIX СОЦИАЛЬНО-ГУМАНИТАРНОЕ ЗНАНИЕ ПОСТНЕКЛАССИЧЕСКАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПАРАДИГМА ФРАКТАЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА СИНЕРГЕТИЧЕСКИЙ ПОДХОД ФРАКТАЛЬНО-РЕЗОНАНСНЫЙ ПОДХОД ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС КАТЕГОРИАЛЬНАЯ МАТРИЦА |
ISSN: | 2225-756X |
Origin: | Научный диалог. — 2015. — № 12 (48) |
Appears in Collections: | Научный диалог |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2015_48_042.pdf | 2,08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.