Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/15705
Title: Концепции формирования содержания и возможные сценарии раскрытия генезиса технических объектов в преподавании "Истории науки и электротехники"
Other Titles: Conception of forming the content and possible scenarios for disclosure of genesis of technical objects in teaching "History of science and electrical technology"
Authors: Shabaldin, Y. D.
Шабалдин, Е. Д.
Issue Date: 2015
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Шабалдин, Е. Д. Концепции формирования содержания и возможные сценарии раскрытия генезиса технических объектов в преподавании "Истории науки и электротехники" / Е. Д. Шабалдин // Научный диалог. - 2015. - № 12. - С. 485-499.
Abstract: The problem of methods of technical subjects teaching in high school is considered. The relevance of the study is due to the need for modern specialist with a strong engineering thinking and broad scientific and technological outlook
Рассматривается вопрос методики преподавания технических дисциплин в вузе. Актуальность исследования обусловлена потребностью в современном специалисте с развитым инженерным мышлением и широким научно-техническим кругозором
Keywords: HISTORY OF SCIENCE AND TECHNOLOGY
HISTORY OF ELECTRIC TECHNOLOGY
TECHNICAL AND SCIENTIFIC CREATIVITY
GENESIS OF TECHNICAL OBJECTS
PEDAGOGICAL DISCOURSE
ИСТОРИЯ НАУКИ И ТЕХНИКИ
ИСТОРИЯ ЭЛЕКТРОТЕХНИКИ
НАУЧНО-ТЕХНИЧЕСКОЕ ТВОРЧЕСТВО
ГЕНЕЗИС ТЕХНИЧЕСКИХ ОБЪЕКТОВ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ДИСКУРС
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2015. — № 12 (48)
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015_48_045.pdf2,99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.