Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/15705
Title: | Концепции формирования содержания и возможные сценарии раскрытия генезиса технических объектов в преподавании "Истории науки и электротехники" |
Other Titles: | Conception of forming the content and possible scenarios for disclosure of genesis of technical objects in teaching "History of science and electrical technology" |
Authors: | Shabaldin, Y. D. Шабалдин, Е. Д. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Шабалдин, Е. Д. Концепции формирования содержания и возможные сценарии раскрытия генезиса технических объектов в преподавании "Истории науки и электротехники" / Е. Д. Шабалдин // Научный диалог. - 2015. - № 12. - С. 485-499. |
Abstract: | The problem of methods of technical subjects teaching in high school is considered. The relevance of the study is due to the need for modern specialist with a strong engineering thinking and broad scientific and technological outlook Рассматривается вопрос методики преподавания технических дисциплин в вузе. Актуальность исследования обусловлена потребностью в современном специалисте с развитым инженерным мышлением и широким научно-техническим кругозором |
Keywords: | HISTORY OF SCIENCE AND TECHNOLOGY HISTORY OF ELECTRIC TECHNOLOGY TECHNICAL AND SCIENTIFIC CREATIVITY GENESIS OF TECHNICAL OBJECTS PEDAGOGICAL DISCOURSE ИСТОРИЯ НАУКИ И ТЕХНИКИ ИСТОРИЯ ЭЛЕКТРОТЕХНИКИ НАУЧНО-ТЕХНИЧЕСКОЕ ТВОРЧЕСТВО ГЕНЕЗИС ТЕХНИЧЕСКИХ ОБЪЕКТОВ ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ДИСКУРС |
ISSN: | 2225-756X |
Origin: | Научный диалог. — 2015. — № 12 (48) |
Appears in Collections: | Научный диалог |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2015_48_045.pdf | 2,99 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.