Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19769
Title: Полисенсорная технология взаимодействия с миром природы в практике ноосферного образования
Other Titles: Polysensory Technology of Interaction with World of Nature in Noospheric Education Practice
Authors: Sikorskaya, G. P.
Сикорская, Г. П.
Issue Date: 2013
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Сикорская, Г. П. Полисенсорная технология взаимодействия с миром природы в практике ноосферного образования / Г. П. Сикорская // Научный диалог. - 2013. - № 4(16) : Психология. Педагогика. - С. 109-125.
Abstract: The article covers the issues of the noospheric education technification. In view of the fact that noospheric education becomes more popular in the modern society searching for new educational systems which are consistent with the socio-natural dynamics, theories on modeling pedagogical systems with the noospheric vector of development are created. Nevertheless, teachers experience some difficulties in applying the pedagogical technologies meeting goals and objectives of noospheric education in practice. The author suggests approaches to the development of such technologies and describes one of them – the polysensory pedagogical technology of interaction with the world of nature
В статье рассматриваются вопросы технологизации ноосферного образования. В связи с тем, что ноосферное образование становится востребованным в современном обществе, ведущем поиск новых образовательных систем, адекватных социоприродной динамике, создаются теории моделирования педагогических систем ноосферного вектора развития. Однако педагогическая практика испытывает трудности в применении педагогических технологий, отвечающих целям и задачам ноосферного образования. Автором предложены подходы к разработке таких технологий, дается описание одной из них – полисенсорной педагогической технологии взаимодействия с миром природы
Keywords: НООСФЕРНАЯ ПАРАДИГМА
NOOSPHERIC PARADIGM
НООСФЕРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
NOOSPHERIC EDUCATION
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ТЕХНОЛОГИЯ
PEDAGOGICAL TECHNOLOGY
СЕНСОРНАЯ ТЕХНОЛОГИЯ
SENSORY TECHNOLOGY
СЕНСОРНЫЙ САД
SENSORY GARDEN
ПОЛИСЕНСОРНОЕ ВОСПРИЯТИЕ ПРИРОДЫ
POLYSENSORY PERCEPTION OF NATURE
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2013. — № 16
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_16_010.pdf2,42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.