Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19794
Title: Адаптация учебного процесса в начальной школе с учетом индивидуальных особенностей умственной работоспособности учащихся
Other Titles: Adaptation of Academic Activities in Elementary School Considering Individual Peculiarities of Pupils’ Intellectual Work Capacity
Authors: Dovga, T. Ya.
Nevorova, E. V.
Довга, Т. Я.
Неворова, Е. В.
Issue Date: 2013
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Довга, Т. Я. Адаптация учебного процесса в начальной школе с учетом индивидуальных особенностей умственной работоспособности учащихся / Т. Я. Довга, Е. В. Неворова // Научный диалог. - 2013. - № 2(14) : Педагогика. - С. 110-121.
Abstract: The article addresses the issues of identifying individual peculiarities of schoolchildren’s intellectual work capacity in order to ensure the health orientation of their academic activities. The research relevance is connected with the individual approach used in the teacher activity taking into account data on pupils’ physical and mental development. The authors present the results of the analysis of individual peculiarities of 10-year-old elementary schoolers’ intellectual work capacity. The article emphasizes the ratio between the quantitative and qualitative performance indices of children at the same class
Рассматриваются вопросы выявления индивидуальных особенностей умственной работоспособности учащихся с целью обеспечения оздоровительной направленности учебного процесса. Актуальность исследования связана с применением индивидуального подхода в учебной деятельности на основе учета показателей физического и психического развития учащихся. Приводятся результаты анализа индивидуальных особенностей умственной работоспособности младших школьников 10-ти лет. Сделан акцент на соотношении количественного и качественного показателей работоспособности у детей одного класса
Keywords: ЗДОРОВЬЕ
HEALTH
ОЗДОРОВИТЕЛЬНАЯ НАПРАВЛЕННОСТЬ
HEALTH ORIENTATION
УМСТВЕННАЯ РАБОТОСПОСОБНОСТЬ
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
INTELLECTUAL WORK CAPACITY
ELEMENTARY SCHOOLERS
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2013. — № 14
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_14_010.pdf1,63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.