Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19892
Title: | Становление и развитие профессионально ориентированного обучения русскому языку как иностранному на неязыковых факультетах вузов России |
Other Titles: | Development of Professionally-Oriented Teaching Russian as Second Language on Non-Language Faculties of Russian Universities |
Authors: | Anisina, Y. V. Анисина, Ю. В. |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Анисина, Ю. В. Становление и развитие профессионально ориентированного обучения русскому языку как иностранному на неязыковых факультетах вузов России / Ю. В. Анисина // Научный диалог. - 2013. - № 21 : Психология. Педагогика. - С. 83-91. |
Abstract: | The article analyzes main stages of development of professionally-oriented teaching Russian as a second language on non-language faculties of the Russian universities. Its peculiarities at the present stage are characterized. The author specifies the definition of «professionally-oriented teaching Russian as a second language» В статье проанализированы основные этапы развития профессионально ориентированного обучения русскому языку как иностранному на неязыковых факультетах вузов России. Охарактеризована его специфика на современном этапе. Уточнено определение понятия «профессионально ориентированное обучение русскому языку как иностранному» |
Keywords: | ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ HIGHER EDUCATION ПРОФЕССИОНАЛЬНО ОРИЕНТИРОВАННОЕ ОБУЧЕНИЕ РУССКОМУ ЯЗЫКУ КАК ИНОСТРАННОМУ PROFESSIONALLY-ORIENTED TEACHING RUSSIAN AS A SECOND LANGUAGE ЭТАПЫ РАЗВИТИЯ STAGES OF DEVELOPMENT НЕЯЗЫКОВЫЕ ФАКУЛЬТЕТЫ ВУЗОВ NON-LANGUAGE UNIVERSITY FACULTIES |
ISSN: | 2225-756X |
Origin: | Научный диалог. — 2013. — № 21 |
Appears in Collections: | Научный диалог |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2013_21_007.pdf | 1,62 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.