Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19892
Title: Становление и развитие профессионально ориентированного обучения русскому языку как иностранному на неязыковых факультетах вузов России
Other Titles: Development of Professionally-Oriented Teaching Russian as Second Language on Non-Language Faculties of Russian Universities
Authors: Anisina, Y. V.
Анисина, Ю. В.
Issue Date: 2013
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Анисина, Ю. В. Становление и развитие профессионально ориентированного обучения русскому языку как иностранному на неязыковых факультетах вузов России / Ю. В. Анисина // Научный диалог. - 2013. - № 21 : Психология. Педагогика. - С. 83-91.
Abstract: The article analyzes main stages of development of professionally-oriented teaching Russian as a second language on non-language faculties of the Russian universities. Its peculiarities at the present stage are characterized. The author specifies the definition of «professionally-oriented teaching Russian as a second language»
В статье проанализированы основные этапы развития профессионально ориентированного обучения русскому языку как иностранному на неязыковых факультетах вузов России. Охарактеризована его специфика на современном этапе. Уточнено определение понятия «профессионально ориентированное обучение русскому языку как иностранному»
Keywords: ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ
HIGHER EDUCATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНО ОРИЕНТИРОВАННОЕ ОБУЧЕНИЕ РУССКОМУ ЯЗЫКУ КАК ИНОСТРАННОМУ
PROFESSIONALLY-ORIENTED TEACHING RUSSIAN AS A SECOND LANGUAGE
ЭТАПЫ РАЗВИТИЯ
STAGES OF DEVELOPMENT
НЕЯЗЫКОВЫЕ ФАКУЛЬТЕТЫ ВУЗОВ
NON-LANGUAGE UNIVERSITY FACULTIES
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2013. — № 21
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_21_007.pdf1,62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.