Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/20570
Title: Маланкарская церковь Южной Индии в конце XIX - начале ХХ вв
Other Titles: Malankara Church of South India at End of XIX - Beginning of ХХ Centuries
Authors: Nesterov, A. G.
Rakulceva, E. A.
Нестеров, А. Г.
Ракульцева, Е. А.
Issue Date: 2014
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Нестеров, А. Г. Маланкарская церковь Южной Индии в конце XIX - начале ХХ вв / А. Г. Нестеров, Е. А. Ракульцева // Научный диалог. - 2014. - № 8 (32) : История. Экономика. Право. - С. 48-56.
Abstract: The article analyzes the situation arose in the Malankara Christian Church in South India, one of the Oriental Orthodox Churches. For South Indian Christians who speak Malayalam the preservation of their national church, historically closely linked to the Syriac Church (also one of the "Oriental Orthodox Churches") was one of the factors forming the national identity. Historically, the monasticism in Northern India was destroyed and the Christian church survived only in the south-west of the country. At the same time, Europeans who established control of the region from the XV century, seeking to destroy existing structures, used both administrative tools and personal ambitions of individual hierarchs. The first in an attempt to "proselyte" the South Indian Christians was the Roman Catholic Church. Then in the XIX century British missionaries began to pressurise. Anglican missionaries sought rejection of the Malankara Church from subjection to the Jacobite Patriarch of Syria, who was a subject of the Ottoman Empire, hostile to the British. The result of this policy of the authorities of the British Indian Empire was split in the Malankara Church, which finalized in 1909 and lasted until 1959
В статье анализируется положение, сложившееся в Маланкарской христианской церкви - одной из «древних восточных церквей», действующей в Южной Индии. Для южноиндийских христиан, говорящих на языке малаялам, сохранение своей национальной церкви, тесно исторически связанной с Сирийской церковью (также одной из «древних восточных церквей»), стало одним из факторов, формирующих национальную идентичность. Исторически сложилось так, что монашество Северной Индии было уничтожено, и христианская церковь сохранилась исключительно на юго-западе страны. В то же время европейцы, которые начиная с XV века установили контроль над данным регионом, стремились разрушить сложившиеся структуры, используя для этого как административные рычаги, так и личные амбиции отдельных иерархов. Первой на путь «обращения» южноиндийских христиан стала Римская католическая церковь. Затем в XIX веке начали оказывать сильнейшее давление британские миссионеры. Англиканские миссионеры добивались отказа Маланкарской церкви от подчинения якобитскому патриарху Сирии, который был подданным Османской империи, враждебной британцам. Результатом такой политики властей британской Индийской империи стал раскол в Маланкарской церкви, окончательно оформившийся в 1909 году и просуществовавший до 1959 года
Keywords: МАЛАНКАРСКАЯ ЦЕРКОВЬ
MALANKARA CHURCH
ЮЖНАЯ ИНДИЯ
SOUTH INDIA
ДРЕВНИЕ ВОСТОЧНЫЕ ЦЕРКВИ
МОНОФИСИТСТВО
СИРИЙСКАЯ ЦЕРКОВЬ
SYRIAC CHURCH
ORIENTAL ORTHODOX CHURCHES
MONOPHYSITISM
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2014. — № 8 (32)
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2014_32_004.pdf1,29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.