Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30210
Title: Эффективность применения метода интеллект-карт при изучении дисциплины «Логика»
Other Titles: Effectiveness of the Mind Maps Method in the Study of «Logic» Discipline
Authors: Зотеева, Н. В.
Полякова, М. В.
Zoteeva, N. V.
Polyakova, M. V.
Issue Date: 2018
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Зотеева, Н. В. Эффективность применения метода интеллект-карт при изучении дисциплины «Логика» / Н. В. Зотеева, М. В. Полякова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2018. - № 7. - С. 98-106.
Abstract: Рассматривается возможность оптимизации методических условий изучения студентами дисциплины «Логика» посредством структурирования ее теоретического материала в интеллект-карты. Авторы обнаружили, что методический прием — создание интеллект-карт — с целью оптимизации процессов запоминания и понимания абстрактных терминов и понятий дисциплины «Логика» в системе не является универсальным.
The possibility of studying methodical conditions optimization “Logic” discipline by students with the help of structuring its theoretical material in the mind maps is considered. The authors found that the method of the creation of the mind maps in order to optimize the processes of memorization and understanding the abstract terms and concepts of “Logic” discipline in the system is not universal. It is noted that in well-performing students, the process of creating the mind maps increases academic performance; students who have achieved a low-grade did not show positive dynamics in learning outcomes.
Keywords: LOGIC
MIND MAPS
PRINCIPLES OF NATURAL LAW
PRINCIPLES OF SCIENTIFIC CHARACTER
SYSTEMATIC LEARNING
SYSTEMATIC KNOWLEDGE
CLARITY
ACTIVITY OF STUDENTS
TAXONOMY OF EDUCATIONAL OBJECTIVES BY B. BLOOM
REPRODUCTIVE TECHNIQUES
DEDUCTION
ЛОГИКА
ИНТЕЛЛЕКТ-КАРТЫ
ПРИНЦИПЫ ПРИРОДОСООБРАЗНОСТИ
НАУЧНОСТИ
СИСТЕМНОСТИ ОБУЧЕНИЯ
СИСТЕМАТИЧНОСТИ ЗНАНИЙ
НАГЛЯДНОСТИ
АКТИВНОСТИ ОБУЧАЮЩИХСЯ
ТАКСОНОМИЯ УЧЕБНЫХ ЦЕЛЕЙ Б. БЛУМА
РЕПРОДУКТИВНЫЕ МЕТОДЫ
ДЕДУКЦИЯ
ISSN: 2312-3281
Origin: Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2018. — № 7
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2018_7_14.pdf377,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.