Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30274
Title: Применение систем виртуальной реальности в задачах обучения операторов подвижных объектов
Other Titles: THE APPLICATION OF THE VIRTUAL REALITY FOR TRAINING OPERATORS OF MOBILE OBJECTS
Authors: Горохов, А. В.
Петухов, И. В.
Стешина, Л. А.
Gorokhov, A. V.
Petukhov, I. V.
Steshina, L. A.
Issue Date: 2019
Publisher: РГППУ
Citation: Горохов, А. В. Применение систем виртуальной реальности в задачах обучения операторов подвижных объектов / А. В. Горохов, И. В. Петухов, Л. А. Стешина // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2. — С. 60-65.
Abstract: In this paper the formulation of the problem and the results of pilot study in the field of application of the virtual reality for training operators of mobile objects are proposed. The main goal of the research is to assess the “sensitivity” of the operator’s skills and algorithms of their development to the acceleration that are inevitable in mobile controlled objects. This approach allows creating individual trajectories of operator training, in which the combination of training in a physical system and virtual reality is rationally justified
Обозначены задачи и представлены результаты экспериментальных исследований в области применения систем виртуальной реальности для обучения операторов подвижных объектов управления. Основной целью проведенных исследований была оценка «чувствительности» профессиональных навыков оператора и алгоритмов их развития при перегрузках, которые неизбежны в подвижных объектах. Сделан вывод в том, что такой подход позволяет создавать индивидуальные траектории обучения оператора, в которых рационально обосновано сочетание обучения в физической системе и виртуальной реальности.
Keywords: AN EXPERIMENT
THE VIRTUAL REALITY
PROFESSIONAL TRAINING
MOBILE OBJECT
ACCELERATION
ELECTROENCEPHALOGRAM
ЭКСПЕРИМЕНТ
ВИРТУАЛЬНАЯ РЕАЛЬНОСТЬ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА
ПОДВИЖНЫЙ ОБЪЕКТ
ПЕРЕГРУЗКИ
ЭЛЕКТРОЭНЦЕФАЛОГРАММА
ISSN: 2587-6910
Russian Science Citation Index Identifier: 41163771
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2019_2_11.pdf1,04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.