Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30279
Title: Проблемы визуализации математического знания при обучении геометрии в школе
Other Titles: PROBLEMS OF VISUALIZATION OF MATHEMATICAL KNOWLEDGE WHEN TEACHING GEOMETRY IN SCHOOL
Authors: Шакирова, Л. Р.
Галиаскарова, К. Р.
Мухамедвалиева, С. Р.
Shakirova, L. R.
Galiaskarova, K. R.
Mukhamedvalieva, S. R.
Issue Date: 2019
Publisher: РГППУ
Citation: Шакирова, Л. Р. Проблемы визуализации математического знания при обучении геометрии в школе / Л. Р. Шакирова, К. Р. Галиаскарова, С. Р. Мухамедвалиева // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2. — С. 80-86.
Abstract: The study is devoted to the study of the problems of selection, development and use of modern visualization tools in teaching geometry at school. Examined and analyzed existing educational sites. We ranked sites for the quality of visualization tools. A comparative analysis of computer programs has been carried out and recommendations on the creation of visualization tools have been proposed.
Названы проблемы отбора, разработки и применения современных средств визуализации при обучении геометрии в школе. Рассмотрены и проанализированы существующие образовательные сайты. Составлен их рейтинг по качеству средств визуализации. Проведен сравнительный анализ компьютерных программ и предложены рекомендации по созданию средств визуализации.
Keywords: VISUALIZATION
GEOMETRY TRAINING
DIGITALIZATION OF EDUCATION
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
VISUAL GEOMETRY
ONTOLOGY
ONTOMATHEDU
ВИЗУАЛИЗАЦИЯ
ОБУЧЕНИЕ ГЕОМЕТРИИ
ЦИФРОВИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
НАГЛЯДНАЯ ГЕОМЕТРИЯ
ОНТОЛОГИЯ
ONTOMATHEDU
ISSN: 2587-6910
Russian Science Citation Index Identifier: 41163776
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2019_2_16.pdf710,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.