Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30977
Title: Может ли учебник стать захватывающим чтением?
Other Titles: Can the Textbook Reading Be Exciting?
Authors: Lurye, L. I.
Лурье, Л. И.
Issue Date: 2011-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Лурье, Л. И. Может ли учебник стать захватывающим чтением? / Л. И. Лурье // Образование и наука. — 2011. — № 6. — С. 100-111.
Abstract: The paper deals with the issue of creating the up-to-date textbooks. Modern textbooks ought to be an integral part of the changing information environment. They are supposed to reflect the essence of scientific theories, present the educational resources in relation to their historic value, identify the essential scientific problems, adapt the formal scientific language to the educational activity, stimulate personal development and encourage the learners interest. The author considers the role of information technologies in developing textbooks, as well as the emphasis on culturology in the process creating the learners enthusiasm.
В статье поднимается проблема создания современной учебной литературы. Современный учебник должен быть «встроен» в стремительно меняющееся информационное пространство. Он призван выделить основное в научной теории, сопоставив учебные материалы с точки зрения их исторической значимости; обозначить сущностные проблемы науки; адаптировать ее формальный язык к учебной деятельности; стимулировать развитие личности, поддержать желание учиться. Автор рассматривает роль информационных технологий в создании учебной литературы, культурологическую направленность данного процесса, формирующую творческую увлеченность обучающихся.
Keywords: READING PORTFOLIO
EDUCATION
CULTURE
TEXTBOOK
INFORMATION TECHNOLOGIES
КРУГ ЧТЕНИЯ
ОБРАЗОВАНИЕ
КУЛЬТУРА
УЧЕБНИК
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_06_011.pdf201,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.