Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31079
Title: Оценка смыслообразующего потенциала инновационного образовательного процесса
Other Titles: Assessment of the Sense Building Potential of the Innovative Educaitonal Process
Authors: Belyakova, E. G.
Degtyaryov, S. N.
Белякова, Е. Г.
Дегтярев, С. Н.
Issue Date: 2011-03
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Белякова, Е. Г. Оценка смыслообразующего потенциала инновационного образовательного процесса / Е. Г. Белякова, С. Н. Дегтярев // Образование и наука. — 2011. — № 3. — С. 3-15.
Abstract: The paper deals with an approach to the evaluation of semanticbuilding potential of educational process, the research data on life-meaning orientations of high school students obtained with the help of modern psycho-diagnostic techniques provided.
В статье раскрывается авторский подход к оценке смыслообразующего потенциала образовательного процесса. Приводятся результаты исследования смысложизненных ориентаций старшеклассников, полученные с помощью современных психодиагностических методик.
Keywords: SENSE
SENSE-BUILDING POTENTIAL OF THE EDUCATIONAL PROCESS
MOTIVAITION
CREATIVITY
SELF-REALIZATION
PERSONALITY SENSES
SEMANTIC DIFFERENTIAL
СМЫСЛ
СМЫСЛООБРАЗУЮЩИЙ ПОТЕНЦИАЛ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА
МОТИВАЦИЯ
ТВОРЧЕСТВО
САМОРЕАЛИЗАЦИЯ
ЛИЧНОСТНЫЕ СМЫСЛЫ
СЕМАНТИЧЕСКИЙ ДИФФЕРЕНЦИАЛ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_03_002.pdf274,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.