Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31112
Title: Формирование социальной компетентности подростков в разновозрастных объединениях позитивной направленности
Other Titles: Developing teenagers' social competences in mixedage associations with positive attitude
Authors: Krapivina, L. A.
Крапивина, Л. А.
Issue Date: 2011-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Крапивина, Л. А. Формирование социальной компетентности подростков в разновозрастных объединениях позитивной направленности / Л. А. Крапивина // Образование и наука. — 2011. — № 4. — С. 119-129.
Abstract: The paper analyzes the reasons for voluntary teen-age groups formation, the environment and necessary conditions for developing social competences in mixed-aged club associations with positive attitudes. The ways and methods of organizing pedagodical activity in «Karavella» teen-age association are shown.
В статье проанализированы причины появления разновозрастных молодежных группировок, названы условия формирования социальной компетентности подростков в клубных объединениях позитивной направленности, показаны методы и формы осуществления педагогической деятельности в разновозрастном отряде «Каравелла».
Keywords: SOCIAL COMPETENCE
MIXED-AGE ASSOCIATIONS
MEANING-DEFINING ENVIRONMENT
METHOD OF PROJECTED IDEAL
INTER-AGE COMMUNICATION
EMERGENT EFFECT OF INVISIBLE CORE GROUPS
СОЦИАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
РАЗНОВОЗРАСТНОЕ ОБЪЕДИНЕНИЕ
СМЫСЛООПРЕДЕЛЯЮЩАЯ СРЕДА
МЕТОД СПРОЕКТИРОВАННОГО ИДЕАЛА
МЕЖВОЗРАСТНАЯ КОММУНИКАЦИЯ
ЭМЕРДЖЕНТНЫЙ ЭФФЕКТ НЕВИДИМЫХ АКТИВОВ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_04_013.pdf261,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.