Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31188
Title: Практикоориентированный подход в профессиональной подготовке дизайнера
Other Titles: PRACTICE-ORIENTED APPROACH IN PROFESSIONAL TRAINING OF A BACHELOR OF DESIGN
Authors: Mikova, T. E.
Chupina, V. A.
Микова, Т. Е.
Чупина, В. А.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Микова, Т. Е. Практикоориентированный подход в профессиональной подготовке дизайнера / Т. Е. Микова, В. А. Чупина // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 103-106.
Abstract: The article considers practice-oriented approach in modern design education and various aspects of its implementation. The effectiveness of the approach is associated with the use of professional-oriented training technologies and future activities modeling techniques, integration of practice-oriented and fundamental disciplines within context approach.
Рассматривается практико-ориентированный подход в современном дизайн-образовании и различные аспекты его реализации. Эффективность подхода связывается с использованием профессиональноориентированных технологий обучения и приемов моделирования будущей деятельности, интеграцией практико-ориентированных и фундаментальных дисциплин в рамках контекстного подхода.
Keywords: DESIGN EDUCATION
PRACTICE-ORIENTED APPROACH
PEDAGOGICAL INTEGRATION
CONTEXTUAL APPROACH
ДИЗАЙН-ОБРАЗОВАНИЕ
ПРАКТИКО-ОРИЕНТИРОВАННЫЙ ПОДХОД
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ИНТЕГРАЦИЯ
КОНТЕКСТНЫЙ ПОДХОД
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2020
ISBN: 978-5-8295-0702-2
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0702-2_2020_027.pdf542,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.