Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31198
Title: Компетентность учителя в психолого-педагогическом сопровождении обучения школьников
Other Titles: TEACHER'S COMPETENCE IN PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL SUPPORT OF SCHOOL CHILDREN'S EDUCATION
Authors: Popova, L. A.
Попова, Л. А.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Попова, Л. А. Компетентность учителя в психолого-педагогическом сопровождении обучения школьников / Л. А. Попова // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 135-139.
Abstract: The article deals with one of the important conditions for the implementation of psychological and pedagogical support of schoolchildren’s education in the modern educational environment-the teacher's possession of relevant professional competencies. These competencies are presented in the aspect of the concept of individuality (O.S. Grebenyuk).
В статье рассматривается одно из важных условий осуществления психолого-педагогического сопровождения обучения школьников в современной образовательной среде – владение учителем соответствующими профессиональными компетенциями. Данные компетенции, представлены в аспекте концепции индивидуальности (О.С. Гребенюк).
Keywords: PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL SUPPORT
EDUCATION
COMPETENCE
INDIVIDUALITY
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ
ОБУЧЕНИЕ
КОМПЕТЕНЦИИ
КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ИНДИВИДУАЛЬНОСТЬ
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2020
ISBN: 978-5-8295-0702-2
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0702-2_2020_036.pdf461,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.