Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31210
Title: Мотивация студентов к учебной деятельности на занятиях по иностранному языку в контексте современных условий обучения
Other Titles: MOTIVATION OF STUDENTS TO STUDY IN FOREIGN LANGUAGE CLASSES IN THE CONTEXT OF MODERN LEARNING CONDITIONS
Authors: Fominykh, M. V.
Фоминых, М. В.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Фоминых, М. В. Мотивация студентов к учебной деятельности на занятиях по иностранному языку в контексте современных условий обучения / М. В. Фоминых // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 173-177.
Abstract: The importance of motivation for educational activities in modern conditions of training and education is defined in this article. Various approaches to regulating and resolving the issue of increasing students ' motivational activity are considered. The motives of a person who is learning a foreign language at a modern University are presented in the article.
В данной статье определяется важность мотивации к учебной деятельности в современных условиях обучения и образования. Рассмотрены всевозможные подходы к регуляции и разрешению вопроса повышения мотивационной активности студентов. В статье приведены мотивы человека, осваивающего иностранный язык в современном университете.
Keywords: STUDENTS’ MOTIVATION
MOTIVATION
COGNITIVE MOTIVATIONS
EDUCATIONAL ACTIVITIES
FOREIGN LANGUAGE TRAINING
MODERN UNIVERSITY
МОТИВАЦИЯ
МОТИВИРОВАНИЕ
ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЕ МОТИВЫ
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ОБУЧЕНИЕ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ
СОВРЕМЕННЫЙ УНИВЕРСИТЕТ.
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2020
ISBN: 978-5-8295-0702-2
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0702-2_2020_047.pdf470,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.