Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31862
Title: | К проблеме ориентации подготовки будущего педагога на становление его как транспрофессионала |
Other Titles: | TO THE PROBLEM OF ORIENTATION OF TRAINING OF THE FUTURE TEACHER TO THE FORMATION OF HIM AS A TRANSFESSIONAL |
Authors: | Степанова, И. Ю. Никитенко, Ю. А. Stepanova, I. Y. Nikitenko, Y. A. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Степанова, И. Ю. К проблеме ориентации подготовки будущего педагога на становление его как транспрофессионала / И. Ю. Степанова, Ю. А. Никитенко // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции, 07-08 апреля 2020 г., Екатеринбург. - Т. 2 / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 102-105. |
Abstract: | В статье рассматривается принципиальная возможность изменения характера подготовки будущего педагога. Она основана на ориентации подготовки на создание образа педагога Будущего как транспрофессионала. Опирается на реализацию идей опережения и проектирования в вузовской подготовке The article considers the fundamental possibility of changing the nature of training of the future teacher. It is based on the orientation of training to create an image of the Future teacher as a transfessional. It is based on the implementation of ideas of advance and design in university training |
Keywords: | БУДУЩИЙ ПЕДАГОГА ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА ПРОФЕССИОНАЛИЗМ ТРАНСПРОФЕССИОНАЛИЗМ FUTURE TEACHER VOCATIONAL TRAINING PROFESSIONALISM TRANSPROFESSIONALISM |
ISBN: | 978-5-8295-0719-0 978-5-8295-0721-3 |
Origin: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции. Т. 2. Екатеринбург, 2020 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0721-3_2020_037.pdf | 394,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.