Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32161
Title: К вопросу о корреляции понятий «педагогический идеал» и «риторический идеал»: историко-педагогический аспект
Other Titles: On Correlation of Notions «a Pedagogical Ideal» and «a Rhetorical Ideal»
Authors: Timonina, I. V.
Тимонина, И. В.
Issue Date: 2010-11
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Тимонина, И. В. К вопросу о корреляции понятий «педагогический идеал» и «риторический идеал»: историко-педагогический аспект / И. В. Тимонина // Образование и наука. — 2010. — № 11. — С. 88-97.
Abstract: В статье отражены результаты научного поиска на стыке педагогики и риторики в рамках междисциплинарного подхода. Автор анализирует корреляции понятий «педагогический идеал» и «идеал риторический» на теоретическом и эмпирическом уровнях. На эмпирическом уровне рассмотрены риторико-педагогические идеалы М. В. Ломоносова и В. Г. Белинского в аспекте их развития и взаимовлияния.
This paper presents the research data on pedagogics and rhetoric, the interdisciplinary approach applied. The author analyzes correlations of concepts of a pedagogical ideal and a rhetorical ideal on theoretical and empirical levels. On the empirical level M. V. Lomonosov's and V. G. Belinsky's rhetorical and pedagogical ideals development and interference are considered.
Keywords: CULTURAL-EDUCATIONAL IDEAL
RHETORICAL IDEAL
INTERDISCIPLINARY APPROACH
CORRELATION
КУЛЬТУРНО-ВОСПИТАТЕЛЬНЫЙ ИДЕАЛ
РИТОРИЧЕСКИЙ ИДЕАЛ
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЙ ПОДХОД
КОРРЕЛЯЦИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №11
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-11_010.pdf244,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.