Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32180
Title: Концептуальные основы антропологии современного образования
Other Titles: Conceptual Basics of Anthropology of Modern Education
Authors: Slobodchikov, V. I.
Слободчиков, В. И.
Issue Date: 2010-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Слободчиков, В. И. Концептуальные основы антропологии современного образования / В. И. Слободчиков // Образование и наука. — 2010. — № 1. — С. 11-22.
Abstract: В статье раскрывается содержание философских и теоретико-методологических основ антропологического подхода в образовании.
The paper considers the contents of philosophical, theoretical and methodological basics of the anthropological approach in education.
Keywords: ANTHROPOLOGY OF EDUCATION
EDUCATIONAL ANTHROPOLOGY
EDUCATIONAL APPROACH
ANTHROPOLOGIST PRACTICE
ANTHROPOLOGY POTENTIAL
GROWING UP
INCULTURATION
LEARNING
SOCIALIZATION
PSYCHO-PEDAGOGICAL ANTHROPOLOGY
АНТОПОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ АНТРОПОЛОГИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ ЗНАНИЕ
АНТРОПО-ПРАКТИКА
АНТРОПНЫЙ ПОТЕНЦИАЛ
ВЗРОСЛЕНИЕ
ИНКУЛЬТУРАЦИЯ
НАУЧЕНИЕ
СОЦИАЛИЗАЦИЯ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ АНТРОПОЛОГИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-01_003.pdf501,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.