Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32212
Title: | Проблема интерпретации регрессионных моделей в педагогическом исследовании |
Other Titles: | Interpretation of Regression Patterns in Pedagogical Research |
Authors: | Kolesnikov, A. K. Lebedeva, I. P. Колесников, А. К. Лебедева, И. П. |
Issue Date: | 2010-04 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Колесников, А. К. Проблема интерпретации регрессионных моделей в педагогическом исследовании / А. К. Колесников, И. П. Лебедева // Образование и наука. — 2010. — № 4. — С. 3-10. |
Abstract: | В статье рассматриваются возможности использования регрессионных моделей для анализа результатов педагогического эксперимента, дается оценка их адекватности и научно-педагогическая интерпретация. The paper considers the possible usage of regression patterns when analysing the results of pedagogical experiments, evaluation of their identity done and scientific pedagogical interpretation given. |
Keywords: | MATHEMATICAL PATTERNS PEDAGOGICAL EXPERIMENTS REGRESSION ANALYSIS SCIENTIFIC RESEARCH PEDAGOGICAL INTERPRETATION МАТЕМАТИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ЭКСПЕРИМЕНТ РЕГРЕССИОННЫЙ АНАЛИЗ НАУЧНОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ИНТЕРПРЕТАЦИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №4 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-04_002.pdf | 276,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.