Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32212
Title: Проблема интерпретации регрессионных моделей в педагогическом исследовании
Other Titles: Interpretation of Regression Patterns in Pedagogical Research
Authors: Kolesnikov, A. K.
Lebedeva, I. P.
Колесников, А. К.
Лебедева, И. П.
Issue Date: 2010-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Колесников, А. К. Проблема интерпретации регрессионных моделей в педагогическом исследовании / А. К. Колесников, И. П. Лебедева // Образование и наука. — 2010. — № 4. — С. 3-10.
Abstract: В статье рассматриваются возможности использования регрессионных моделей для анализа результатов педагогического эксперимента, дается оценка их адекватности и научно-педагогическая интерпретация.
The paper considers the possible usage of regression patterns when analysing the results of pedagogical experiments, evaluation of their identity done and scientific pedagogical interpretation given.
Keywords: MATHEMATICAL PATTERNS
PEDAGOGICAL EXPERIMENTS
REGRESSION ANALYSIS
SCIENTIFIC RESEARCH
PEDAGOGICAL INTERPRETATION
МАТЕМАТИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ЭКСПЕРИМЕНТ
РЕГРЕССИОННЫЙ АНАЛИЗ
НАУЧНОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ИНТЕРПРЕТАЦИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-04_002.pdf276,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.