Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32217
Title: Психологические факторы влияния установки педагогов на инновационную деятельность
Other Titles: Psychological Factors Determining Teachers’Readiness for Innovative Activities
Authors: Zeer, E. F.
Konyukhova, E. T.
Зеер, Э. Ф.
Конюхова, Е. Т.
Issue Date: 2010-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Зеер, Э. Ф. Психологические факторы влияния установки педагогов на инновационную деятельность / Э. Ф. Зеер, Е. Т. Конюхова // Образование и наука. — 2010. — № 4. — С. 41-49.
Abstract: В статье анализируются психологические факторы, определяющие установки личности как готовности педагогов к инновационной деятельности. Рассматривается также влияние динамического, статического и вариабельного характера установки на педагогические инновации. Выявленные психологические особенности могут стать основой формирования инновационной направленности студентов.
The paper analyses psychological factors determining teachers' readiness for innovative activities, the influence of dynamic, static and variable character of the latter being considered. The revealed psychological features can form the basis of development of the innovation orientation of students.
Keywords: INNOVATION
TYPES OF SETTING-UP
SETTING-UP DYNAMIC
SETTING-UP STATIC
SETTING-UP VARIABLE
SETTING-UP
УСТАНОВКИ
ИННОВАЦИОННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ВИДЫ УСТАНОВОК
УСТАНОВКИ ДИНАМИЧЕСКИЕ
УСТАНОВКИ СТАТИЧЕСКИЕ
УСТАНОВКИ ВАРИАБЕЛЬНЫЕ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-04_006.pdf273,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.