Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32245
Title: Развитие профессионального мышления педагогов в условиях современной организации повышения квалификации
Other Titles: Developing Professional Thinking of Teachers in the Present System of Further Education
Authors: Lopanova, E. V.
Лопанова, Е. В.
Issue Date: 2010-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Лопанова, Е. В. Развитие профессионального мышления педагогов в условиях современной организации повышения квалификации / Е. В. Лопанова // Образование и наука. — 2010. — № 5. — С. 109-119.
Abstract: В статье рассмотрены проблемы развития педагогического мышления в профессиональной деятельности. Предложен новый подход к организации методической подготовки педагогов, сочетающий в себе разные стратегии обучения в соответствии с этапами профессионализации педагога: когнитивно-ориентированную, деятельностно-ориентированную, личностно-ориентированную. Обосновывается использование личностно-деятельностных технологий в повышении квалификации педагогов на всех этапах обучения, позволяющее повысить уровень их компетентности.
The paper considers the problems of development of pedagogical thinking of teachers in their work and presents a new approach to the organization of methods training of teachers, combining different strategies according to the stage of professional development: cognitive, activity-oriented, personality-oriented. The author shows the role of personality/activity-oriented technologies in upgrading the teacher's qualification and increasing the level of their competence.
Keywords: PERSONALITY/ACTIVITY-ORIENTED APPROACH USED IN VOCATIONAL TRAINING
IMPROVEMENT OF PROFESSIONAL SKILLS OF TEACHERS
ACTIVITY-ORIENTED
STRATEGY OF TRAINING (COGNITIVE, PERSONALITY-ORIENTED)
PERSONALITY/ACTIVITY-ORIENTED TECHNOLGIES OF TEACHING ADULTS
ЛИЧНОСТНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД В ПРОФЕССИОНАЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ
ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ ПЕДАГОГОВ
СТРАТЕГИЯ ОБУЧЕНИЯ КОГНИТИВНО-ОРИЕНТИРОВАННАЯ
ДЕЯТЕЛЬНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННАЯ
ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННАЯ
ЛИЧНОСТНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ ВЗРОСЛЫХ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-05_012.pdf229,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.