Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32245
Title: | Развитие профессионального мышления педагогов в условиях современной организации повышения квалификации |
Other Titles: | Developing Professional Thinking of Teachers in the Present System of Further Education |
Authors: | Lopanova, E. V. Лопанова, Е. В. |
Issue Date: | 2010-05 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Лопанова, Е. В. Развитие профессионального мышления педагогов в условиях современной организации повышения квалификации / Е. В. Лопанова // Образование и наука. — 2010. — № 5. — С. 109-119. |
Abstract: | В статье рассмотрены проблемы развития педагогического мышления в профессиональной деятельности. Предложен новый подход к организации методической подготовки педагогов, сочетающий в себе разные стратегии обучения в соответствии с этапами профессионализации педагога: когнитивно-ориентированную, деятельностно-ориентированную, личностно-ориентированную. Обосновывается использование личностно-деятельностных технологий в повышении квалификации педагогов на всех этапах обучения, позволяющее повысить уровень их компетентности. The paper considers the problems of development of pedagogical thinking of teachers in their work and presents a new approach to the organization of methods training of teachers, combining different strategies according to the stage of professional development: cognitive, activity-oriented, personality-oriented. The author shows the role of personality/activity-oriented technologies in upgrading the teacher's qualification and increasing the level of their competence. |
Keywords: | PERSONALITY/ACTIVITY-ORIENTED APPROACH USED IN VOCATIONAL TRAINING IMPROVEMENT OF PROFESSIONAL SKILLS OF TEACHERS ACTIVITY-ORIENTED STRATEGY OF TRAINING (COGNITIVE, PERSONALITY-ORIENTED) PERSONALITY/ACTIVITY-ORIENTED TECHNOLGIES OF TEACHING ADULTS ЛИЧНОСТНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД В ПРОФЕССИОНАЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ ПЕДАГОГОВ СТРАТЕГИЯ ОБУЧЕНИЯ КОГНИТИВНО-ОРИЕНТИРОВАННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННАЯ ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННАЯ ЛИЧНОСТНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ ВЗРОСЛЫХ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-05_012.pdf | 229,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.